• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorspelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
272
Goedemorgen,

Ik heb een reeks historische gegevens (zie bijgevoegd bestand, tabblad stickers verwijderen) over de verwerkingstijd van opdrachten. Ik heb hierover een regressierekening gemaakt om de variantie te bepalen. Nu wil ik voorspellen hoelang er ongeveer gedaan wordt over een opdracht waarbij (bijvoorbeeld) 1000 exemplaren verwerkt moeten worden. Ik heb de functie voorspellen gebruikt maar dit leverde weinig op. Misschien heeft iemand hier enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Als ik de formule =voorspellen gebruik krijg ik twee verschillende waarden (tijd) als ik meerdere opdrachten met hetzelfde aantal exemplaren toevoeg. Ik wil als het ware opdrachten inplannen via de gemaakte regressielijn.

Groet,
Bram
 

Bijlagen

  • Regressie.xls
    29 KB · Weergaven: 35
Beste Bramzzz ;)

Met de formule VOORSPELLEN kom ik het volgende uit:

=VOORSPELLEN(1000;D2: D21;B2:B21) = 4,3164

Met een andere formule kom ik dit uit :

=(D23/B23)*1000 = 4,5389

Groetjes Danny. :thumb:
 
Hey Danny147,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog een vraagje.
Bestaat er een formule of iets dergelijks om aan de hand van de gegeven grafiek gegevens uit te lezen? Dat ik bijvoorbeeld het aantal exemplaren invul (1000) en dat de geschatte verwerkingstijd er dan uitrolt?

Groet

Edit:
Dus als X=1000, wat is Y dan. En kan dit in een kolom worden weergegeven ipv. werken met een liniaal?

Edit:
Of rolt er dan dezelfde waarde uit als eerder berekend met de =VOORSPELLEN formule?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan