• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voortschrijdingtabel (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
82
Enige tijd geleden heb ik goede hulp gehad van jullie experts om een voortschrijdingstabel te maken.
Hier stond in een kolom met de namen van de spelers met rechts het deelnemernr. of volgorde ranglijst. Deze staat in het 1e tabel van het toegevoegde doc.
Nu heb ik hetzelfde, alleen staat het deelnemernr links van van de namen der spelers. Deze staan in het tabel er onder.
Mijn vraag hoe kan ik dit doen? Als het goed is moeten de resultaten van de tweede tabel hetzelfde zijn als in de eerste.
Daaronder heb ik een 3e tabel, De 3e tabel heeft de uitslag er ook bij. (speler A heeft gespeeld tegen speler J met win en won) ik heb de eerste kolom ingevuld zoals ik het wil hebben, alleen weet ik niet hoe dat automatisch te laten doen.
Ik hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is en ter illustratie heb ik het doc toegevoegd.
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voortschrijdingstabel.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 11
Het kan wel, maar het wordt wel een draak van een formule... (mogelijk afsluiten met Control+Shift+Enter als je geen Excel 365 gebruikt (matrixfunctie))
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voortschrijdingstabel (AC).xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Oplossing met een UDF in bijlage: (kan voor beide "tabellen" gebruikt worden)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voortschrijdingstabel.xlsm
    26 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Nog een Excel 365 optie voor J14 in mijn voorbeeldje in #2:
Code:
=LET(
a;A2:A100;b;B2:B100;c;C2:C100;e;E2:E100;f;F2:F100;g;G2:G100;i;I14:I23;x;J13:R13&I14:I23;
ab;VERGELIJKEN(x;a&b;0); 
ac;VERGELIJKEN(x;a&c;0);
y;VERGELIJKEN(INDEX(c;ab);i;0)&" - W - "&INDEX(e;ab);
z;VERGELIJKEN(INDEX(b;ac);i;0)&" - Z - "&INDEX(f;ac);
ALS.FOUT(ALS.FOUT(y;z);"")
)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie antwoorden.
De draak van een formule van Alexcel afgesloten met Ctrl + Shift + Enter werkte perfect.
De oplossing met een UDF in bijlage ging mij een beetje boven de pet.
Deze werkt alleen als je de 3e tabel aangemaakt heb, maar het moet volgens mij mogelijk zijn zonder de 3e tabel ,met een of andere "monsterformule".
Ik heb Excel 2019
Graag nog een oplossing als de kolommen H en I verwisseld zijn door cel J14 in te vullen met een formule en de rest van de tabel door naar beneden en naar rechts door te voeren.
Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    25,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ik kan de vraag niet helemaal rijmen met het voorbeeld.
 
Ik heb een ander voorbeeld als bijlage om het duidelijker te maken
In cel J2 krijg ik tegenstandernummer dat correspondeert met kolom h, als speler in b kolom voorkomt een "W", in C een "Z".
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voortschrijdingstabel (2).xlsm
    18,7 KB · Weergaven: 8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan