• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaaderlijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

diamondbrother

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
hallo,

graag wil ik volgende zaken in mijn tabblad datums
in het tabblad datums wil ik dat alle datums die voorkomen in de tabbladen (juli 2018 tot juni 2019) groen kleuren.
heb vanalles geprobeerd met voorwaardelijke opmaak maar lukte niet. iemand een oplossing?

hiebij het bestand.

alvast bedankt

Bekijk bijlage Rittenregistratie Stefaan.xlsx

Laatst bewerkt:
Voorwaarde bij een conditional format is dat de uitkomst van je formule / test waar of onwaar is

Met de volgende formule lukt dat.
PHP:
=NOT(ISERROR(VLOOKUP($B6;'Augustus 2018'!$A$7:$A$54;1;0)))

of in NL
=NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B6;'Augustus 2018'!$A$7:$A$54;1;0)))

formule is op basis van tabblad augustus op de kolom voor augustus in datums.
Elke maand zou met deze formule zijn eigen voorwaardelijke opmaak krijgen.

werking is dat Vlookup kijkt of de datum voorkomt als die voorkomt is de uitkomst van ISERROR FALSE maar omdat de waarde wel voorkomt moet dat TRUE worden daar is de NOT() formule voor.
Waarschijnlijk werkt het ook goed als je NOT(ISERROR(...))) vervangt door ISNUMBER(VERT....)) maar ik was al met deze oplossing begonnen :)

Bijlagen

Bedankt voor deze oplossing, werkt prima, idd de maanden moeten andere voorwaardelijke opmaak krijgen, dat wist ik wel

super bedankt voor deze oplossing..

topic closed!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan