• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaarde in opmaak grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

brecat

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hoi, zou iemand me kunnen helpen met volgende probleem:

Ik wil dat mijn grafiek zich aanpast aan een bepaald gegeven dat ik invoer in een bepaalde cel. VB: Ik wil dat als ik in bepaalde cel 20 intik de grafiek enkel de cijfers uit de eerste 20 jaar van de tabel weergeeft, als ik 25 jaar tik, enkel de gegevens uit de tabel van de eerste 25 jaar. Hoe moet ik dit doen?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Caterina

Ik ben op het werk en kan spijtig genoeg de link niet openen door internetveiligheid. Kan iemand mij dit uitleggen.

Hier is er ook nog een:

www.ozgrid.com/Excel/DynamicRanges.htm

Op mijn site moet je ook eens gaan naar Excel, dan Voorbeeldbestanden, dan Professionele grafieken. Download het bestandje op die pagina. Het voorlaatste tabblad bevat een voorbeeld van een dynamische grafiek. Met name een grafiek van de gegevens van de laatste 5 maanden.

Wigi

Hoi, alleszins bedankt voor reactie. Maar ik kan er niet echt aan uit. IK begrijp dat je een naam moet definieren dit doe ik. Ik geef de lengte van mijn x-as een naam door te linken aan de cel waar ik mijn aantal jaar invoer. Dan moet ik iets met OFFSET doen, maar dit snap ik niet.

Hoi wigi,

Misschien toch slimmer om bestandje er toe te voegen. Ik heb dus een voorbeeldje gemaakt. Van boven zie je dat je het aantal jaar kunt invullen tussen 0 en 25 jaar. In dit geval is het 20 jaar. Maar de grafiek oogt zo vies omdat ineens de lijn naar 0 gaat. Ik zou het graag zo willen dat ils ik 25 jaar ingeef en dan ook gegevns tot 25 jaar heb, de grafiek toont op 25 jaar. Als ik 20 jaar ingeef de grafiek toont op 20 jaar. Hopelijk kun je hieraan uit. Ik kreeg het bestandje hier niet op. heb het naar je e-mail gestuurd wigi.

Alvast bedankt

Zip het bestandje eerst en delete alles, behalve dan de grafiek. Dan kan het nooit zo groot zijn dat je het hier niet geupload krijgt.

Wigi

PS: Geen mails aub (geldt niet enkel voor jou, ik krijg er dagelijks te veel om die ook nog te beantwoorden.)

Hier is het attachment al ;)

Nu geen tijd om het op te lossen, anderen waarschijnlijk wel.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan