• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijk gegevens Koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svencarree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Ls,

Ik kom er zelf echt niet meer uit en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Laat ik
eerst eens proberen het uit te leggen..

In het ene werkblad voer ik mijn administratie in qua geleverde diensten, in mijn
volgende werkblad wil ik door middel van een voorwaardelijke dropdown alleen
de gegevens opsommen die aan deze criteria voldoen. Ik wil dus onder elkaar hebben
staan (soort van dynamisch filter)..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Sven

Bijlagen

De uitleg en het voorbeeld zijn een beetje summier. Maak gebruik van een tabel en een draaitabel.

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad was mijn uitleg een beetje karig.. Laat ik proberen mijzelf
te verduidelijken:

In het eerste werkblad wil ik mijn administratie kwijt mbt geleverde diensten. Dit is dus zeg maar de database..
In het tweede werkblad wil ik in bijvoorbeeld cel A1 een dropdown keuzelijst waardoor verderop op het werkblad
de geleverde diensten aan een bepaalde opdrachtgever worden opgesomd.

Ik heb nu in het bijgevoegde bestand in het tweede werkblad de output handmatig neergezet zoals gewenst. Dit zou
ik dus dynamisch willen hebben.

Bijlagen

De makkelijkste oplossing is om gewoon een filter te gebruiken.
Bijgaand een oplossing met een verborgen kolom en matrixformules.

Tim,

Ik denk dat dit precies is wat ik zoek!! Ik begrijp hem alleen nog niet helemaal ;)
Kan ik de data op het tab Opdrachtgevers gebruiken voor een dropdown in werkblad 1?
Uiteindelijk is het wel zoals ik het opgesomd wil hebben ik probeer er alleen nog even
van te leren zodat ik het kan reproduceren.

groepjes

Laat ik anders vandaag de rest van de data invoeren en opmaak
creëren en mag ik dan bij je terug komen als het me niet lukt?

gr

De data op het tab opdrachtgevers wordt in mijn voorbeeld gebruikt voor de dropdown. Ik snap je vraag niet.
Om mijn voorbeeld te reproduceren zul je je moeten verdiepen in de werking van matrixformules. Deze oplossing is zoals gezegd niet de makkelijkste.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan