• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijk opmaak en uren tellen in de tabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

In mij vo gebeurt iets raar gans onderaan staat de nieuwste bijgevoegde vo.
Als er in de tabel in kolom k aangevraagd staat .
Moet het volgende gebeuren :
De achtergrondkleur van de rij waarin aangevraagd staat van a tot i rood kleuren.
Waarom kleurt de achtergrondkleur in de cel in kolom F en G niet rood als er in G graffiti staat.
Bij alle andere codes in de kolom G werkt het 100%

2de vraag
Hoe kan ik uit de tabel per maand het totaal halen van het aantal uitbetaalde uren.
Ik wil enkel het totaal aantal uitbetaalde uren zien afhankelijk van het jaar dat staat in het menu toelage speciale werken.
Ik dacht ergens op het werkblad de het volgende te zetten weet niet of het mogelijk is.

jaar 2024 en als er 2023 staat naast de maande de waarde van 23

januari 40
februari 20
maart 60

Bijlagen

Vraag 1
Dit komt omdat je verschillende VO formules er in hebt staan voor dezelfde cellen.
Pas de volgorde van de formules aan naar aanleiding wat de belangrijkste is.

Thx
Maar zie nu dat er in mijn start post staat per jaar.
Maar het is niet per jaar dat ik het moet hebben maar per maand.
En ik afhankelijk van het jaar er gekozen is in het menu toelage speciale werken. Van dit jaar moet ik de som van het aantal uitbetaalde uren zien. Dus staat het in het menu toelage speciale werken op 2024 dan de soms per maand voor 2024 en staat er 2023 of ander dan voor dat jaar.

En let er ook op de tabel word regelmatig aangevuld

Laatst bewerkt:
denk eerst eens goed na wat je wil en probeer dan een vraag te formuleren aan de hand van een voorbeeld die bij die vraag hoort. Eerst een oplossing zoeken en dan een vraag aanpassen is niet de goede manier van werken.

@emields
Weet het ook maar had het pas gezien na de eerste post van ahulpje.
Dat het niet was wat ik wou en herleesde dan mijn eerste post en zag dat die fout was.

En ander vraagje hoe kunnen we uren optellen die meer dan 24 u zijn

Zoals je op werkblad "Uitbetaald "kunt zien, geef die cellen de opmaak :mm;@

Kunnen jullie mij eens uitleggen hoe ik los van dit onderwerp uren kan optellen.
Sukkel daar een beetje mee.

Bedankt dat is wat ik wou
Hoe ben je te weten gekomen dat >= zo moet worden ">="
Maar zou ik i.p.v het jaartal te typen die vanuit het menu lint gebruiken Of kan ik enkel waarde uit het lint in vba gebruiken?

Uren gewoon optellen en cel onderstaande opmaakcode geven. Celopmaakcode in bericht #8 viel weg, eens kijken of het zo wel werkt:
Code:
[u]:mm;@

@AHulpje had dit van het optellen van uren ook al gevonden met een filmpje in het nederlands
en het andere van ">=" in de formule

Mijn oplossing gaat uit van het gekozen jaartal uit je eigen (nou ja, mijn;)) lintmenu. Dat jaartal wordt automatisch in cel A1 op werkblad "Uitbetaald" gezet, maar je mag het ook zelf intikken.
Zie Sub DDjaar_getItemLabel, Range("Jaar") = IntGeslecteerdJaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan