• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijk opmaak kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

daviddavid

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Hallo,
Hoe kan ik voorwaardelijke opmaak kopieren dat de gegevens relatief worden.
voorbeeld een waarde tss 2 datums in rij 2, deze datums zijn anders in rij 3 dus dan moet dit gekopieerd worden.
Heb een klein bestand mee geupload zodat het mss duidelijker is .
Ben al gans de avond aan het zoeken maar kan het gewoonweg niet vinden.
Wie kan me helpen ??
Alvast bedankt
David

Bijlagen

cobbe,
Dit lijkt me in orde, het is een bestand van 999 rijen, kan ik dan de bovenste rij selecteren en dan gewoon naar onder slepen ?
bedankt
david

Je kunt gewoon het bereik aanpassen in de Voorw. Opmaak., zie jpg'tje.

Bijlagen

• 2016-04-30_052552.png
    2016-04-30_052552.png
    24,2 KB · Weergaven: 223
Cobbe,
Het is in orde zo, ik begrijp eigenlijk niet als je nu bv in cel L34 naar de voorwaardelijke opmaak gaat kijken zie je nog altijd in de formule staan dat hij naar de waarde van C2 gaat kijken. Hoe komt het eigenlijk dat hij dan toch naar C34 gaat kijken.
Als ik daar nog is antwoord zou op krijgen, zou fijn zijn, dan begrijp ik het ook, ik denk dat het iets te maken heeft met absolute en relatieve verwijzingen.
Mvg
David

Ja, die uitleg!

Eigenlijk is de formule vervat in het bereik 'van toepassing op' dwz dat in L2 dezelfde formuleverwijzingen gelden als bv in AK43.
Moest deze verwijzing gebeuren naar een vaste cel(bv:$C$2 en $L$2) zou dit ook zo zijn in AK43(blijft idg verwijzen naar $L$2 en $C$2)
Dus als de geldende cellen variabel ingeeft dus zonder $ verschuift die verwijzing mee per regel en per kolom zoals gewenst.

Ben niet zo goed in uitleggen maar hoop dat je toch een beetje meer weet nu. :)

bedankt cobbe,
dat weten we ook weeral.
voila, ga vraag opgelost zetten.
Bedankt
Mvg
david

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan