Beste,
Ik heb een projectplanning waar veel voorwaardelijke opmaak in staat. Hierdoor wordt het erg traag.
Nu wil ik de voorwaardelijke opmaak met VBA toepassen. Intussen heb ik via macro opname wel al de kleuren gedefinieerd.
De macro zou echter pas mogen starten als in het tabblad "Projectplanning" cellen in kolom C, E en G waarde bevatten. De 3 cellen op de rij moeten dus alle gevuld zijn. dit zou dan verder tot de onderste, benoemde cel moeten kunnen.
Bij wijzigen van een van die cellen moet de macro opnieuw worden uitgevoerd.
Op het tabblad "Gegevens" staan de kleuren. in de kleur moet de naam komen zodat de juiste kleur opgehaald word.
onderstaande macro heb ik, maar deze loopt vast:
Selection.FormatConditions(1).StopIfTrue = False
Range(("C9:Onder_Naam") And ("E9:Onder_Datum") And ("G9:Onder_Aantal")).Select
Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="=(EN($E8+$D8<=K$6;$F8>=K$6;$C8=Gegevens!$E$3))"
Selection.FormatConditions(Selection.FormatConditions.Count).SetFirstPriority
With Selection.FormatConditions(1).Interior
.PatternColorIndex = xlAutomatic
.Color = 2829099
.TintAndShade = 0
End With
Ik heb een projectplanning waar veel voorwaardelijke opmaak in staat. Hierdoor wordt het erg traag.
Nu wil ik de voorwaardelijke opmaak met VBA toepassen. Intussen heb ik via macro opname wel al de kleuren gedefinieerd.
De macro zou echter pas mogen starten als in het tabblad "Projectplanning" cellen in kolom C, E en G waarde bevatten. De 3 cellen op de rij moeten dus alle gevuld zijn. dit zou dan verder tot de onderste, benoemde cel moeten kunnen.
Bij wijzigen van een van die cellen moet de macro opnieuw worden uitgevoerd.
Op het tabblad "Gegevens" staan de kleuren. in de kleur moet de naam komen zodat de juiste kleur opgehaald word.
onderstaande macro heb ik, maar deze loopt vast:
Selection.FormatConditions(1).StopIfTrue = False
Range(("C9:Onder_Naam") And ("E9:Onder_Datum") And ("G9:Onder_Aantal")).Select
Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="=(EN($E8+$D8<=K$6;$F8>=K$6;$C8=Gegevens!$E$3))"
Selection.FormatConditions(Selection.FormatConditions.Count).SetFirstPriority
With Selection.FormatConditions(1).Interior
.PatternColorIndex = xlAutomatic
.Color = 2829099
.TintAndShade = 0
End With