• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijk opmaak op basis van formule mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joreve

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een formule die ik kan gebruiken met voorwaardelijk opmaak op dubbele waarde te kleuren.
We werken met een surveillance rooster en deze worden handmatig gevuld.
Gezien we met meerdere locaties werken maar vaak wel met zelfde begintijden komt het soms wel eens voor dat een surveillant dubbel geroosterd staat.

We werken met 2 surveillanten op 1 moment op 1 locatie.
Ik heb al diverser dingen geprobeerd maar door de vele kenmerken lukt het me helaas niet.

Het mooiste zou zijn dat degene die op dezelfde datum en tijd op een andere locatie ook gepland is een kleur krijgt.
Door een formule kan ik wel iets naar voren krijgen uit 1 kolom maar verder kom ik nog niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doet deze wat je wilt?

Formule is bij voorwaardelijke opmaak.
Code:
=(SOMPRODUCT(($K:$K=K2)*($C:$C=C2)))>1

Helaas doet die niet wat ik wil, degene die nu een kleur krijgen staan wel op die dag 2x gepland maar niet dubbel dus op hetzelfde tijdstip bijv. op een andere locatie als 2de surveillant.
Ik had in mijn excel bestand een kruisje gezet bij degene waar het zou moeten kleuren en dat gebeurd niet.

Deze dan?
Code:
=EN((SOMPRODUCT((($K$3:$K$50=K3)+($L$3:$L$50=K3))*($C$3:$C$50=$C3)))>1;K3<>"nvt")
Ik kijk daarbij alleen naar gelijke begintijden uit kolom C. In feite zou je moeten kijken of tijdvakken elkaar overlappen, maar dat lukt met de gegeven data niet. Begintijden in kolom D zijn niet altijd gelijk aan kolom C. Ook zijn begin- of eindtijden niet altijd ingevuld.

Of:
Code:
=SOMPRODUCT(($C$3:$C$49=C3)*(($K$3:$K$49=K3)+($K$3:$K$49=L3)+($L$3:$L$49=K3)))>1

Beste rebmog, de tijden in kolom d maken niet zoveel uit omdat toetsen vaak achter elkaar doorgaan waardoor de tijden dan net anders zijn. Die van kolom C zijn leidend hierin dus dat is prima. Morgen ga ik hier even goed naar kijken of het doet wat ik wil. Zover bedankt beide, ook HSV uiteraard.

Beste Rebmog, gisteren met jou formule aan de slag gegaan en deze werkt heel goed, dank je wel voor je hulp!

Ik zie toch enig resultaat in de formule van @rebmog die volgens mij onjuist is (niet overeenkomend met het kruisje).
Zie het verschil in beide formules Rebmog → HSV (gele cel).

Beste Harry, ik zie met de formule die ik in de opmaak plak wel de juiste resultaten naar voren komen. Bedankt voor jou input ook.

Lijkt me onmogelijk.
Je maakt me wel nieuwsgierig naar het resultaat.

@HSV: in #8 vergelijk je mijn formule met jouw formule, maar die vergelijking is volgens mij niet helemaal correct. Mijn formule moet namelijk ingesteld worden over 2 kolommen ipv 1 kolom. Zie bijlage kolom K en L.

Ha, duidelijk, die van mij gaat over een kolom (J).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan