• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijk opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbroeders

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Hallo,

Daar ben ik weer.

Nu heb ik een kolom met getallen.
Ik zou graag het hoogste waarde/getal een groene kleur willen geven en de laagste waarde/getal een rode kleur.
Ik ben op de hoogte van Voorwaardelijke opmaak, maar welke formule moet ik hiervoor gebruiken?
Ik heb al we het een en ander geprobeerd maar dan kleurt ie alle cellen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze formule.

Alvast bedankt.

Barbara

Beste bbroeders ;)

Met de formules MAX en MIN

In Voorwaardelijke opmaak Celwaarde --- Gelijk aan --- =MAX($A$1:$A$10) of =MIN($A$1:$A$10)

Groetjes Danny.:thumb:

Bv. voor je totaalrij.

In I17; formule is: =I17=MAX($I$17:$AD$17) met groen, en doorvoeren naar rechts.
2e Voorwaarde: MAX wordt MIN met rode kleur.

Kijk eens of dit is wat je bedoeld . . . .
(Als je de volgende keer zelf een voorbeeld bestand bijvoegd scheelt dat de helpers werk)

Succes,

Bijlagen

Harry dat was inderdaad wat ik bedoelde alleen dan in het tabblad Tussenstand.
Het is me gelukt om die formule ook daar toe te passen. (kopieren / plakken en cellen aanpassen)
Echt super weer.
Ik heb voor vandaag geen vragen meer.
Misschien dat ik gedurende het voetbal seizoen nog wensen krijg.

Weer BEDANKT!!

Groeten,

Barbara

Harry Het is me gelukt om die formule ook daar toe te passen. (kopieren / plakken en cellen aanpassen)

Weer BEDANKT!!
Groeten,

Barbara

Heb je welleens gewerkt met de vulgreep Barbara.
Dat scheelt een hoop typewerk.

Nope, heb eerlijk gezegd ook geen idee wat het is.
Nooit van gehoord.

Kun je het mij uitleggen?

en dan heb eigenlijk toch nog iets.

Ik heb per wedstrijdronde een tabblad dat noem ik 1, 2, 3, enz.
Nu zou ik het prettig vinden als ik telkens uit een lijst een team kan kiezen.
Nu typ ik elke wedstrijdronde de club namen in. (kan ik ook geen typfout meer maken).
Is dit mogelijk, zo ja hoe?

groeten,

Barbara

De vulgreep:
Stel je zet een formule zoals eerder aangedragen op het forum, met in de bereiken de juiste verwijzing (relatief/absoluut of allebei, dit zijn de $-tekens in de formule) in een cel.
Je drukt Enter, selecteert weer dezelfde cel, en gaat met de muis op de rechter-benedenhoek staan, zodat de muis veranderd in een plus (+).
Klik linkermuisknop, en houd deze ingedrukt, en sleep het naar onderen of opzij naar de andere cellen waar de formule moet komen.

De namen kiezen kun je doen door een validatielijstje te maken.
Maar daar staan voorbeelden zat hier op het forum (anders je bestandje even uploaden en zeggen waar het moet komen).

Kan het bestand niet toevoegen is te groot. (134kb)
Ik wil het je anders wel doormailen (als dat een optie is).

In tabblad met naam 1 en 2 heb ik de clubs zelf ingetypt.
Vanaf blad 3 zou ik het graag uit een lijstje kunnen selecteren.

Misschien heb je de mogelijkheid om het bestand te Zippen of te Rarren zodat het kleiner wordt.

Hierbij je bestandje.
Uitleg staat erbij (tab Deelnemers en 3).
Als je het validatiemenu te slecht leesbaar vindt, kun je beter met een combobox werken.

Bijlagen

Weer bedankt!!!

Dat was het voor nu. BEDANKT!!!

Ga nu afsluiten.
Mocht ik nog wat willen weten, laat ik weer wel een bericht achter op dit forum. Werkt perfect.

Groeten,

Barbara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan