• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijk profiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

katja190577

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2015
Hoi,

ik ben bezig om voorwaardelijke profielen aan te brengen om waarschuwingsgrenzen aan te geven, maar nu kleuren de cellen die (nog) geen waarde bevatten gelijk rood...hoe kan ik ervoor zorgen dat de cellen waar geen waarde in staat, gewoon wit blijven.

(hopelijk) ter verduidelijking...

kolom C4 t/m C23 bevatten waarden (nog niet allemaal, deze worden na analyse steeds bijgewerkt, dus de sheet is niet direct klaar en wordt gedurende de tijd steeds aangevuld)

deze waarden moeten binnen bepaalde grenzen vallen en daarmee een bepaalde kleur krijgen.

als voorwaardelijke profielregels heb ik dan... (vereenvoudigd aangegeven)
x < -3sd => rood
x < -2sd => l.rood
x < -1sd => geel
-1sd < x < +1sd => geen opmaak
x> +1sd => geel
x > +2sd => l. rood
x > +3sd => rood

dit werkt allemaal, maar de cellen waar dus geen waarden instaan kleuren nu dus ook rood, terwijl ik die wit wil hebben. Ik heb al geprobeerd om een regel toe te voegen met voorwaardelijk profile, maar dit krijg ik niet voor elkaar...wat moet ik toevoegen zodat de lege waarden wit blijven?
ik hoop dat het zo duidelijk is....

en is er ook een methode om deze voorwaardelijke profielen te kunnen kopieren naar andere (al bestaande en ingevulde) excel sheets?

ik hoor graag van jullie :)

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, Katja.

Je bedoelt waarschijnlijk voorwaardelijke opmaak?
Probeer eens, vereenvoudigd aangegeven: =en(x<>"";overige voorwaarde(n))

Er zijn in dit geval meerdere wegen naar Roma ;)

Je kan een extra voorwaardelijke opmaak met een formule toevoegen:
Code:
=OF(ISLEEG(X);X="")
Waarbij X uiteraard je celverwijzing is. De voorwaardelijke opmaak sleep je dan naar boven als eerste regel. Deze opmaak geldt dus boven alle andere opmaken.

Een andere oplossing is je formules afdekken zodat de lege waarden niet worden meegenomen zoals nu wel gebeurd.

Je zou een voorbeeldbestand kunnen uploaden zodat het allemaal wat makkelijker op te lossen is.

bedankt voor de reaktie
Ik ben er nog een beetje mee aan t "*****n".. t bestand heeft allerlei formules en andere bladen waar deze de gegevens vandaan haalt, dus even een bestandje uploaden is niet zo gemakkelijk ....
Ik hoop dat ik er met jullie antwoorden uitkom..anders ga ik kijken of ik alsnog een bestandje kan uploaden...
nogmaals bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan