• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke op toepassen op een hele rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

citaro

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Hallo iedereen,

Ik ben onlangs via dit forum erachter gekomen dat je via voorwaardelijke opmaak een cijfer automatisch kan laten kleuren bv bij niet gelijke waarde, ik heb dit toegepast in het werkblad bijgevoegd als bijlage in cel B6 EN B7, wanneer B6 niet gelijk is aan B7 kleurt de waarde in B6 rood

Mijn vraag is echter, is het ook mogelijk dit toe te passen voor een hele rij van B6 t/e/m AF 6 ?

Ik heb het betreffende werkblad bijgevoegd

Bedankt bij voorbaat
Chris:o

Bijlagen

Chris,

Wanneer je je formule invoert voor voorwaardelijke opmaak, moet je je celverwijzing niet absoluut maken (Dus die dollartekens moeten weg)

Daarna kan je de cel gewoon doortrekken, waardoor ook de voorwaardelijke opmaak mee zal komen.

Luc

Een welgemeende dank

Aan iedereen die mee heeft helplen denken een dank
maar zeker voor Luc die mij heeft verlost van heeeeeeeeel veeeeeel werk

Bedankt:thumb: :thumb:

Eventjes nog een mededeling, en die geld niet alleen voor Excel, maar ook voor vrijwel alle computerprogramma's (Acces; Excel; Word; VBA .... en nog een hoop die ik niet ken)

Indien je vaak vrijwel identieke zaken moet invoeren (er mag een verschil zijn, maar er moet een logica in zitten), dan mag je er donder op zeggen dat het sneller kan.

Indien je vaak met identieke tabellen werkt (eventueel een filter van een grotere tabel), of in VBA een steeds herhalende code hebt, dan ben je eveneens verkeerd bezig.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan