• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: 2 formules in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelkert

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2016
Hallo allemaal,

In een eerder post had ik een vraag gezien waarin 2 formules in 1 formule kwamen die samen de voorwaardelijke opmaak moesten maken. Echter krijg ik het zelf niet voor elkaar wanneer ik die formule overneem.

De bedoeling is dat een cel (N11) pas wordt opgemaakt als A11 én N7 gevuld zijn van tekst. Echter reageert de VO op de eerste formule en laat hij de 2de achterwege. Ik doe dus iets fout in de code, maar wat?

Voor de snelle jelle's:
PHP:
=EN(ISTEKST($A11);ISTEKST(N$7))

Overigens wil ik boven elke datum in rij 2 de dag hebben. Ik heb ze nu handmatig toegevoegd, maar wil dit proces ook automatiseren.

Ik zie graag in een reactie wat ik moet aanpassen of toevoegen.

Bijlagen

Dank je JeanPaul, hij werkt perfect. Zou je mij willen vertellen wat je precies hebt gedaan? Ik wil de formule graag beter leren kennen. Alvast bedankt.
Ik heb de formule overigens verwerkt in een andere formule zodat #WAARDE weggaat als eronder geen datum is.
PHP:
=ALS(K2="";"";DATUM(RECHTS(K2;4);DEEL(K2;4;2);DEEL(K2;1;2)))

Laatst bewerkt door een moderator:
De formule is Datum,met 3 variabelen; 1ste Jaar(4 karakters van rechts van cel K2 =2019), 2de maand(deel van cel K2, begin bij Karakter 4, 2 lang = 02),3de dag (deel van cel K2, begin bij Karakter 1, 2 lang = 22).
Dan rechter muisknop >>> celeigenschappen >>>>aangepast >>> Type dddd , dit geeft de volledige dag weer

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi JeanPaul,

Enorm bedankt voor je uitleg. Ik snap de code nu veel beter.

Ik zie graag nog een reactie van iemand tegemoet over de VO

Laatst bewerkt:
Ik snap de uitleg van Vo niet, N7 is toch vaste tekst, en wat moet die doen indien er aan de voorwaarde gedaan wordt

Je hebt een aardige janboel gemaakt van je VO-voorwaarden en de bereiken waarop ze toegepast moeten worden.
Kun je eens toelichten wat je wilt, door bijv. handmatig de cellen in de gewenste kleurtjes te zetten?

Sorry voor de late reactie.. werk...

@JeanPaul: N7 moet pas in beeld komen als de datum van N2 zichtbaar wordt. In de sheet 'Planning' kan er een planning komen van 1 tot 7 weken. Meestal gaat het om 1 á 2 weken waardoor de rest "onzichtbaar" moet zijn.

@AlexCel: De "kleurtjes" horen alleen van toepassing te zijn op de cellen van rij 11:300.
Ook zitten er regels tussen die enkel de celrand aangeven. Dat heeft te maken met mijn reactie op JeanPaul. Ik weet heb enkel ingesteld voor welke cellen het van toepassing is. Ik zag dat het ook een zooitje is geworden. Dat heeft excel volgens mij meer gedaan. Ik heb namelijk maar 1x oranje en 1x geel ingesteld

Waar de VO nu knel loopt is het feit dat de VO moet kijken naar kolom a en rij 11. Wanneer in beide cellen géén tekst te zien is, moet de opmaak niet actief worden.
Neem K23. Als a23 leeg is en K11, hoort de opmaak van K23 leeg te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan