• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke Opmaak, Als 1 cel ingevuld is, maar een andere cell niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnetteGerrits

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2015
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over de voorwaardelijke opmaak in Excel.
Ik gebruik Microsoft Office Standaard 2013; taal: Engels

Schrijvers moeten kolom A, B, C, F, H, I, J, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, en V invullen. De kollommen er tussenin hoeven niet ingevuld te worden (worden of door de administrator ingevuld, of zit een formule achter)
Ze zullen nooit vergeten om kolom C in te vullen, dus wil graag een regel opstellen die zegt date als kolom C is ingevuld maar 1 van die andere kolommen vergeten is dat de regel dan paars kleurt.

Als ik logisch nadenk denk ik dat het iets in de richting van dit zou moeten worden: =IF(AND($C1=NOT(ISBLANK());$A1=ISBLANK();$B1=ISBLANK;etc.;)
Maar ik heb geen idee of dit klopt.

Ik weet ook niet zeker of dat dit werkt in 1 formule of dat ik voor elke colom een nieuwe regel moet maken (dus Als C niet blank is maar A wel dan moet je paars worden; als C niet blank is maar B wel dan moet je paars worden; etc.)

Ik heb een voorbeeld bestandje aangehangen!

Alvast bedankt voor alle hulp die geboden kan worden.

Met vriendelijke groet,
Annette Gerrits

Bijlagen

Ja!!! dat is hem bijna helemaal! Dankjewel!

Alleen column V is nu niet opgenomen in de formule. Als het makkelijk uit te leggen is dan kan ik hem er zelf ook bijzetten!

Nogmaals heel erg dankjewel!:d:d:d:d:d:d:d:d:thumb:

Groetjes Annette Gerrits

Oeps een foutje van mij
kolom V staat wel in de formule.
De formule moet maar 16 kolommen tellen ipv 17
kolom C moet niet meegeteld worden deze staat reeds in de EN(AND) functie.
dus verander even die 17 naar 16.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan