• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak als je een cel selecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralphnag

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Hallo

is het mogelijk om als ik bijv in cel A1 selecteer dat ik dan door bijv voorwaardelijk op maak de rij een ander achtergrond kleur geef?

En om het nog iets moeilijker te maken.
Is het dan misschien ook mogelijke om de achtergrond kleur van een rij te wijzigen als ik met de muis over een cel in die rij ga?\
Bedoel dus niet een cel selecteren.

Alvast bedankt.

Zo ver mijn kennis trekt, gaat dat niet met voorwaardelijke opmaak.

Misschien kun je wat met het volgende

Mvg Leo

Hallo Leo, bedankt voor je reactie.

Het leek wat ik zocht dus Ik heb dit geprobeerd.
Alleen helaas krijg ik het niet aan het werk in mijn bestand.

En daarnaast staat er bij dat je dan niet meer kunt knippen en plakken.
Dit is iets wat door z`n beetje elk macrotje wat er in zit word gedaan dus denk dat dit niet de oplossing is voor mijn bestandje.

Toch heel erg bedankt voor je tijd.
gr Ralph

Zelf zou ik geen alternatief weten,

Copy paste kan overigens wel werken, zeker als dit door een andere macro wordt gedaan
Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd, met iets aangepaste code.

Mvg Leo
Bekijk bijlage selecteer rij.xls

Bedankt Leofact,

Sorry dat ik nu pas reageer maar je weet hoe dat het gaat: druk, druk, druk maken haha.

de code werkt en je hebt gelijk zover ik heb getest werkt het kopiëren gewoon zoals ik bedoeld had.

Maar Ik had de achtergronden van de cellen waar men niks in hoeft te voeren Grijs gemaakt.
De cellen waar men data in moet voeren waren wit.
Maar nu ik die code in het werkblad heb ingevoerd zijn de cellen in een keer weer allemaal wit.
Kunnen we hier ook nog iets aan doen?

Er zijn dus cellen met een grijzen en witten achter grond,
En er zijn cellen met een witte rode of zwarte kleur texst.
daarnaast zijn er ook cellen die door middel van voorwaardelijke opmaak een rand krijgen en van kleur veranderen.

De regel waar in de cel word geactiveerd hooft alleen van achter grond te veranderen.
Zodra er een andere cel word geactiveerd dan moet alles weer terug naar het ouden veranderen.

nog 2 vraagjes hierover
Is het misschien ook mogelijk om ipv/erbij de achter grond de tekst van kleur te laten veranderen?

en heeft iemand een schema van de kleur mogelijkheden en het bijhorende getal?

Tja december....

Om op de laatste twee vragen in te gaan.
Je kunt ook alleen de tekst kleuren, door Interior door Font te vervangen.
(en de xlnone door 1 anders krijg je een foutmelding)

De kleurenindex heb ik ooit zo gevonden ;)

Bedankt leofact voor je reactie.

alleen je link naar liep vast maar met de zoek woorden in de adres balk heb ik toch de index gevonden, bedankt.

ik kan alleen de code nog niet gebruiken omdat zoals ik 17 dec schreef de code alle cellen standaard wit maakt en dat wil ik niet.
als iemand daar nog een oplossing voor heeft hoor ik het graag.

gr ralph

nog geen oplossing gehad voor de laatste vraag maar zet status op opgelost omdat ik dit idee heb laten links liggen.
Toch bedankt voor iedereen die heeft geantwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan