• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak bij lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
191
Graag wil ik dat als er bij de kolom Ï GEEN kruisje staat de hele regel in een kleurtje gemarkeerd wordt, zodat sneller in 1 oogopslag te zien is welke facturen nog niet betaald zijn.
Helaas lukt dit mij niet helemaal. Zie bestand.
Als iemand mij kan helpen graag. Liefst door het in het bestand uit te voeren en deze mee te zenden :)

Groeten,
YvonneBekijk bijlage voorbeeld.xlsx
 
Super bedankt! Waar staan de <> voor?
Kun je de code 'vertalen' voor een leek als ik?
 
"<>" betekend "ongelijk aan". De tegenhanger van het "=" teken dus.

Oftewel als de waarde van cel I2 niet gelijk is aan "x" dan moet de voorwaardelijke opmaak gelden (de voorwaarde is dan WAAR).

Het dollarteken in de uitdrukking $I2 wil zeggen dat kolom I "vast" is. In elke rij worden dus gekeken in kolom I of daar een "x" staat. Zo ja (WAAR) dan wordt voor die rij voorwaardelijke opmaak toegepast. Als je voorwaardelijke opmaak toepast voor een bereik (bijvoorbeeld je hele tabel), dan past Excel zelf het rijnummer aan (mits die ook niet "vast' is dus...).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan