• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak datum in kalender en weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdOAdO

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Beste Mensen,

Ik ben bezig met een planning te maken.
Het is de bedoeling dat ik een weekplanning maak. Dat elk tabblad 1 week is.
Ik ben begonnen met week 1, natuurlijk.
Nu wil ik op de voorblad een lijst maken waar ik verschillende datums plaats onder elkaar in 3 kolommen bv onder kolom A, B en C.
Kolom A = Feestdag
Kolom B = Verjaardag
Kolom C = Vrije dag

Mijn vraag is:

Als de datum in desbetreffende week voorkomt dan moet hij de desbetreffende kolom in de weekplanning een kleur geven (dit zou met voorwaardelijke opmaak moeten kunnen naar mijn mening) en de naam wat boven in de kolom op de voorblad staat (feestdag of verjaardag of vrij dag) boven de datum in de weekplanning zetten.

Dit lukt me niet.

Kan iemand mij helpen en simpel uitleggen hoe dit moet dat ik verder kan.

Ik heb een bijlage toegevoegdBekijk bijlage voorbeeld.xlsx waar een begin is gemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Heb de 3 kolommen een naam gegeven en de voorwaardelijke opmaak daarop ingesteld.
2 kolommen heb ik gedaan de rest zal dan wel lukken zeker?

Bijlagen

Dankjewel Cobbe voor snelle reactie maar als ik het bij mij invoer werkt het niet.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Het lijkt of de verwijzing niet goed is.

Heb je de bereiken benoemd op het eerste blad?
Kolom A = Feestdagen
Kolom B = Verjaardagen
Kolom C = Vrije_dag

Voor bereik 'Verjaardagen':

Selecteer A1:A35 en typ in het naamvak(vakje boven A1) de naam: Verjaardagen ---> Enter en klaar.
En voor de anderen bereiken hetzekfde maar dan met B1:B35 en C1:C35

dit is gelukt. Dit wist ik ook niet.

Nogmaals bedankt.

Nog een andere vraag:

Kan ik ook een macro maken dat ik automatisch een week aanmaak en dat hij mijn datums door telt en weeknummer ook doortelt

Dus week 1, week 2 etc elke keer +1 doet en de datum ook mee neemt.

en nog een klein vraag je.

Is het mogelijk om een hele kolom in de kalender gekleurd te maken als de datum op een van de datums op de voorblad valt.
Ook met meerdere kleur als toevallig 2 datums uit voorblad op een datum in de kalender valt.

Ik hoor graag van je.

Mijn opmerkingen onder de datums welke ik plaats scrollen niet mee. Is dit ook in te stellen dat deze mee scrollen anders past de opmerking niet onder de datum?

En mijn vorige vraag over de kolommen of dat mogelijk is.

Dan heb ik heb zover klaar dat het volgens mijn goed werkt.

Nogmaals bedankt dat je me wilt helpen.

't is inderdaad wat ik bedoel.

Alleen is het nu anders dan de eerste die ik had.

Die vond in persoonlijk mooier en overzichtelijker.
Is hij ook zo te maken als deze alleen dan niet een lange kalender maar per week zoals de eerste.

En wat doe je met de opmerkingen die je opschrijft als je kiest voor een nieuwe week?

Als je scrolt door de weken dat hij de onder de weken de rijen ook mee scrolt per week. Als je iets onder opschrijft wat voor de datum bestemd is dat hij het daarbij houd en mee scrolt.

Werk dat maar eens uit, dat wil ik zien.

En wat (hoeveel) heb je daar voor over?
Dit is een leer_forum en geen maak_forum.
Verdiep u maar eens in Excel en kijk wat er mogelijk is en hoe je dat moet aanpakken.

Ik ben op dit gebied helemaal een leek. Het is de bedoeling dat ik mijn agenda zo een beetje beheer. Maar als u mij niet verder kunt helpen wil ik u toch tot nu toe bedanken voor uw hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan