• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

herentenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Momenteel heb ik een simpele excel file met datums. Nu zoek ik een formule die ik in elke cel kan plakken en die de cel gaat opmaken op basis van de huidige tijd.
Even verduidelijken: in A1 staat bijvoorbeeld 25/03/2011, nu zou ik graag willen dat ik deze cel rood kan kleuren omdat de tijd meer dan tien dagen in de toekomst ligt. Ik zou dus mijn cellen (naargelang de verstreken tijd in het heden of de toekomst( voorwaardelijk willen opmaken en het aantal verstreken dagen wil ik zelf kunnen bepalen. Met voorwaardelijke celopmaak kan ik wel iets gelijkaardig doen maar daar zijn de opties beperkt om zelf het aantal dagen te bepalen.
Het is dus de bedoeling om een tabel te maken met vervaldata voor produkten waarin ik dus direct aan de kleur van de cel kan zien welke produkten nog 2 weken houdbaar zijn of 1 maand of welke reeds vervallen zijn enz...

Iets als:
=ALS(A1>(NU()+$I$3);3;ALS(A1>(NU()+$I$2);2;ALS(A1>(NU()+$I$1);1;0)))
Waarbij A1 de datum bevat, I1 tot I3 dagen (in dit geval max 3 waarden) na nu. (oplopend)
Deze formule in een cel naast datum plaatsten en opmaak van datum cel laten veranderen afhankelijk van waarde in deze cel.
Dus bij waarde 0 rood, 1 Oranje, 2 Geel en 3 Groen.

Hallo

Het zou ook met "datumverschil" kunnen in voorwaardelijke opmaak. (zie bijlage)

Ik weet niet wat voor een versie je hebt van excel. In 2003 zijn maar 3 voorwaardelijke opmaken mogelijk en in 2007/2010 veel meer.

Die van Biker is natuurlijk ook een goeie.

mvg Peter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan