• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak dubbel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritverschoor

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
In mijn Excel planningsbestand heb ik diverse projecten staan.
Door middel van voorwaardelijke opmaak krijgen de diverse handelingen een andere kleur, tussen 2 ingevulde data.
Nu zou ik deze kleuren ook terug willen zien in de hoofdregel van de projecten (regels met een T ervoor), dus eigenlijk een kopie van de opmaak uit de subregels onder het project.
Dus wanneer alle projecten zijn ingeklapt, zou ik achter de projecten diverse kleuren willen zien van de handelingen.
Is dit uberhaupt mogelijk? ik kom er zelf niet mee verder....
Zo ja, is dat een formule die ik voor elke hoofdregel moet maken?

Alvast bedankt voor het meedenken.!

Bijlagen

Een vraag die bijna te leuk is om te laten liggen !
Ik denk niet dat het kan zonder VBA, vergeet voorwaardelijke opmaak voor die T-rijen.
Die Outline maakt dat laatste problematisch.
Wat doe je als er overlap is van bepaalde kleuren, dan toch de grijze onderlaag of een nieuwe kleur, die betekent dat er meerder vormen actief zijn ?

Laatst bewerkt:
Een vraag die bijna te leuk is om te laten liggen !
Ik denk niet dat het kan zonder VBA, vergeet voorwaardelijke opmaak voor die T-rijen.
Die Outline maakt dat laatste problematisch.
Wat doe je als er overlap is van bepaalde kleuren, dan toch de grijze onderlaag of een nieuwe kleur, die betekent dat er meerder vormen actief zijn ?

oei, van VBA heb ik (nog) geen kaas gegeten...
Is dat later te kiezen zoals in voorwaardelijke opmaak? welke kleur je voorrang geef?

Alleen de kleuren van cel A6 en cel A14 zou voldoende zijn, en die overlappen nooit.

Laatst bewerkt:
als het alleen om inmeten en monteren gaat, kun je in de T lijnen een formule zetten die een I of een M noteert.
daar kun je eventueel nog een opmaak aan koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan