• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak - dubbeling over 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Hoe kan ik een voorwaardelijk opmaak maken als er naar een dubbeling over 2 kolommen gekeken moet worden.

Kolom B en C kan overruled worden door kolom D en E, echter als de waarde van kolom D en E al in kolom B en C voorkomt wil ik dit bv rode ondergrond en vet witte cijfers van maken.

Welke oplossingen zijn hier voor mogelijk?

Friend

Bijlagen

In je voorbeeld: WAT moet er nu rood/wit worden en WAAROM?

Alex,

Dank je wel voor je reactie:thumb:

Excuus als ik niet helemaal duidelijk ben in mijn vraagstelling.

Kort gezegd:

De waarden in kolom D en E moeten rood worden als deze ook al voorkomen in kolom B en C .

Er mag dus geen vervangende waarde worden opgegeven die al gebruikt wordt in kolom B en C.

Friend

Zoiets of wil je de kolommen apart kleuren? (dan zet je de "aantal.als" formules apart van elkaar in de VO op de specifieke kolom)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het antwoord dat ik verwachtte was: D3 en E3 moeten rood/wit worden omdat deze waarden al voorkomen in B4/C4.

Maar ok, werkt dit naar verwachting? VO (rood/wit) instellen voor bereik D3:E7 met als (formule)voorwaarde:
Code:
=AANTALLEN.ALS($B$3:$B$7;$D3;$C$3:$C$7;$E3)>0

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Alex,

Fantastisch dat is wat ik bedoelde :thumb:

Nogmaals excuus had dit beter moeten uitleggen.

Hartelijk dank.

Friend

JV,

Hartelijk dank voor je reactie :thumb:

Dat geeft een extra optie om het inderdaad per kolom te doen. Mooi.

In dit geval zal ik het niet gebruiken, maar komt in de toekomst zeker van pas.

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan