• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak en grafiek aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Beste amici

Kunnen jullie met jullie kennis even dit bekijken aub.

In bijlage een bestandje waarbij de metingen van bloeddruk worden bijgehouden.
Nu is het zo dat er enkele aanpassingen dienen te worden doorgevoerd bij voorwaardelijke opmaak.
Binnen het bestandje zelf staat, denk ik, een duidelijke uitleg wat er dient te gebeuren.

Alsook dient de grafiek even te worden bekeken indien mogelijk.
ook hierbij de uitleg in het bestandje.


Alvast bedankt


Mvg

Marc
 

Bijlagen

  • bloedrukmetinggegevens.xlsx
    43,3 KB · Weergaven: 25
Van grafieken heb ik niet zoveel kaas gegeten, voor je VO vraagstuk heb ik kolom D onderhanden genomen, dan kan je zien hoe dit moet, rest kun je dan zo zelf wel... Je leert immers meer door te doen ;)
 

Bijlagen

  • bloedrukmetinggegevens(josc).xlsx
    43,7 KB · Weergaven: 22
Hey Tita

Vooreerst bedankt voor deze respond.

Als ik het goed voor heb kan je dus de hele lijst gewoon afmaken met de regels = > < en hoef je dus geen formule te gebruiken.
Maar wat met de opmerkingen?

toch al een dikke bedankt voor de vlugge reactie.

Mvg,
Marc
 
Gebruik geen gedownloade bestanden dit je niet begrijpt. Kolomkoppen met een <ALT> + <Enter> werken niet echt prettig om gegevens te vergelijken. Als de formules voor de voorwaardelijk opmaak wat complex worden dan kan je deze het beste even op het werkblad zelf uitwerken. (zie de kolommen 'oranje', 'rood' , 'groen') Heb je ook gelijk de formules waarmee jouw andere vragen op te lossen zijn.
 

Bijlagen

  • bloedrukmetinggegevens.xlsx
    42,5 KB · Weergaven: 20
Beste VanA

Download geen bestanden die je niet begrijpt. 'tja dan zijn we beter dat we ons voor de buis zetten en niks meer doen he.;)
Nuja dit terzijde.....

Ik snap nu ook wel niet goed wat de formule doet in de cellen L M N. deze kloppen toch sowieso niet tenzij ik dit verkeerd voor heb.
Normaal zou je 2 maal oranje moeten hebben
nml
Cel D19 130 = oranje
Cel E19 60 = rood ( in de tabel staat deze op 0)
Cel F19 66 = oranje ( in de tabel slechts 1 x oranje)
of zie ik dit verkeerd?
Never to old to learn. :)
 
Amici

Niemand met kennis van grafiek??
das raar.

Graag wat hulp aub.

Alvast bedankt

Mvg
Marc
 
Hi Amici,

Ik heb je grafiek uitgebreid met de gewenste data.
Tevens de lengte van de X as afhankelijk gemaakt van de ingaven (groeit dynamisch mee)

De voorwaardelijke opmaak zou ik persoonlijk met de stoplichticoontjes oplossen.
Voor de eerste kolom heb ik een voorbeeld gemaakt.

De kolom voor opmerkingen lijkt me een beetje dubbelop als je het al aan de VO kan zien.
Bovendien als er in 1 rij 2 opmerkingen zouden moeten komen, welke geef je dan voorrang?

EDIT:
De datum en tijd kun je beter in 1 kolom zetten.
Als je in de grafiek van de x-as een tekst-as maakt en deze dan opmaakt zoals in mijn voorbeeld met datum en tijd, dan wordt de grafiek goed weergegeven.
 

Bijlagen

  • bloeddrukmetinggegevens(gijs).xlsx
    43,1 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Beste Gijsbert, amici,

Vooreerst mijn dank voor de grafiek zo is die super en overzichtelijk.
Wat de opmerkingen betreft
Als er al twee of drie meldingen in opmerkingen zouden moeten komen is het de volgorde van Systolisch / Diastolisch / hartslag links - Systolisch / Diastolisch / hart Rechts van toepassing.

Nu niet dat dit een prioriteit is maar zou wel o zo handig zijn. ( alhoewel ik best begrip heb voor de moeilijkheidsgraad.)
Maar he .... misschien een nice challenge voor de experten :D:D:D

never the less

nogmaals bedankt

mvg


Marc
 
PS

Rode lichten opmaak is idd ook een fijne oplossing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan