• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Voorwaardelijke opmaak en Power Query.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
1.177
Office versie
Microsoft 365
Ik zit al een poosje te rommelen met de voorwaardelijk opmaak in de dropdown lijstjes, als ik er eentje verander dat de gene die er niet bij horen dan rood kleuren, uitleg in het bestandje.
Is het in Power Query mogelijk om rijen te behouden waar een bepaalde tekst in voor komt zelfs als je de brontabel leeg maakt, als ik de tabel weer vul dat hij het dan aanvult onder de bestaand rijen.
 

Bijlagen

  • Testlanden.xlsx
    24,9 KB · Weergaven: 6
niet zonder vba, formules werken met de waarden uit de originele data
 
Bedankt @emields,
De voorwaardelijke opmaak heb ik geprobeerd met verschillende formules.
@JEC. heeft altijd van die mooie oplossingen, ik dacht misschien kan dat.
 
Met een verwijzing naar de geladen power query tabel:
Wat betreft de voorwaardelijke opmaak, kun je gewoon weer een xlookup gebruiken om te kijken of er een juiste stad is gevuld bij het specifieke land. Voor nu dus alleen even het PQ deel.
 

Bijlagen

  • Testlanden.xlsx
    26 KB · Weergaven: 4
Hartstikke bedankt @JEC. , ik vind het weer wonderbaarlijk zoals we ondertussen van jouw gewend zijn.
Complimenten. De voorwaardelijke opmaak was ik ook met x.zoeken en aantallen.als maar daar loop ik op vast.
 
Thanks Johan🙂 zorg ervoor dat de uitkomst van de formule in voorwaardelijke opmaak true of false is (ofwel: 1 of 0).
 
Blijft toch lastig om de juiste formule te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan