• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak en valideren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
In bijgaand formulier heb ik twee situaties waarbij ik er niet meer uitkom met voorwaardelijke opmaak en/of valideren?
Kan één van de profs hier eens naar kunnen kijken of mogelijk is wat ik graag wil?
Bedankt!
Bekijk bijlage voorwopmaakform.xls

Wat denk je van dit.

Datum met validatie, moet liggen tussen vandaag() en vandaag() +365 dagen
Deelnemers alleen hele getallen en rode kleur bij geen overeenkomst.

Bijlagen

Weer bedankt voor het meedenken:-)
Eerste vraag is mooi opgelost.
Bij de tweede situatie vroeg ik me af of het mogelijk is om de som van de drie losse cellen (B46-B50-B54) nooit meer te laten zijn dan de waarde van B28?
Dus als B28 10 is, B46=4, B50=4, dat B54 dan nooit meer dan 2, enz. Mag wel minder als 10, maar nooit meer (dan de waarde van B28).
Ik ben vreselijk slecht in het uitleggen, ik hoop dat je me begrijpt....

Bijna.
Ik heb als voorbeeld 10 aangegeven maar moet meer kunnen, minimum is 2.
Maar ook, stel dat aan het eind van het invullen blijkt dat B28 eigenlijk maar 9 moet zijn (verkeerd ingevuld of zo) dan moeten B46-50 of 54 weer worden aangepast. Ik realiseer me nu eigenlijk dat ik te veel wil, toch?? Misschien nog een extra cel erbij met daarin de waarde van de som van B46-B50-B54 die niet groter mag zijn dan B28?

Via VBA worden de cellen geleegd als je een verandering aanbrengt in cel B28
Het aantal deelnemers kun je via 'datavalidatie' veranderen staat nu tussen 2 en 10

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan