• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels28

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik ben excel 2010 beta versie aan het testen en heb een probleem met de voorwaardelijke opmaak.
Ik heb een macro gemaakt die een complete rij van blad1 kopieerd naar een ander blad,
dit werkt goed, er gaat alleen iets mis met de voorwaardelijke opmaak die hier aan vast hangt.
De formule voor de voorwaardelijke opmaak in excel 2007 is:
Code:
=I$18<=$K$12

excel2010 heeft er het volgende van gemaakt:
Code:
=Blad1!I$18<=Blad1!$K$12

Als de regel met de opmaak nu gekopieerd wordt naar een ander blad blijft deze verwijzen naar blad1 ,
Is dit een instelling die ik moet veranderen

Niels

Niels28,
Als de regel met de opmaak nu gekopieerd wordt naar een ander blad blijft deze verwijzen naar blad1.
Volgens mij is dit logisch er staat =Blad1
Als je nu dat weg haald, gaat het dan wel goed?

Klinkt inderdaad logisch,
Het is een nieuwe functie in 2010 dat je de opmaak naar een ander werkblad
kunt laten verwijzen. (kwam ik na mijn vraag achter) Ik heb al geprobeert deze verwijzing weg te halen maar excel 2010 zet hem er zelf weer neer.

Loop nu ook tegen het probleem aan dat elke keer dat ik mijn bestand opsla en opnieuw open de formules van de voorwaardelijke opmaak compleet anders zijn.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan