• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny1980

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
Beste allen,

Een vraagje i.v.m. voorwaardelijke opmaak:
Bestaat er een mogelijkheid om een voorwaardelijke opmaak te herhalen voor alle rijen in een werkblad zonder deze voor elke rij terug te moeten opleggen?

Wat ik nu heb is het volgende:

Als ik in cel A3 een datum invoer, worden de cellen waar een waarde of tekst in komt omlijnt.
Als in in cel F3 (drop down box) een bepaalde plaats kies, word de waarde of tekst in cellen A1, A2, A3,.... vet blauw, rood, groen, zwart naargelang wat er in cel F3 gekozen wordt.

ik zoek al een aantal dagen hoe ik deze voorwaardelijke opmaak voor alle rijen individueel kan laten gelden zonder deze voor alle rijen apart te moeten ingeven.

Dus HELP!!!

Groetjes Johnny

Bijlagen

Waar heb je gezocht dan?

voor de gele opmaak
Code:
=$D3>$C3

Bij Applies to geef je dan het bereik op.

VenA,

Hoe bedoel je met waar heb je gezocht?
ik kan een voorwaardelijke opmaak opleggen voor 1 rij, maar als ik de hele kolom (met het pijltje op de kolom klikken) selecteer blijft het resultaat uit.

Johnny

Even goed op de $-tekens letten in de formule.

Zoals VenA aangeeft in post #2! Als je dan het bereik op bijv. =$E$3:$E$100 zet geldt deze VO-conditie voor de eerste 100 regels van kolom E.

Ik kwam nu in je bestand tegen "=$D$3>$C$3". Dit doet niet wat je wilt, hier wordt voor ELKE regel teruggekeken naar regel 3.

Als je al dagen aan het zoeken bent dan is het onbegrijpelijk dat je het niet gevonden hebt. Je hebt de juiste benaming van waar je naar opzoek bent. Met een paar klikjes kom ik hier uit. http://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_034.html

Zet het linkje in jouw favorieten en je kan er alle basiskennis van Excel en nog meer vinden.

Kan er iemand het bestand eens terug posten ter voorbeeld? Ik heb de link -waarvoor dank- gevolgd maar ik kom niet tot het gewenste resultaat.
Als ik bv. de opmaak van de omlijning bekijk zou ik graag het volgende bereiken:

Als ik nu cel A3 invul met een datum vb. 19-10, worden de cellen A3 tem cel V3 omlijnd. (Enkel deze rij en dat is de bedoeling).
Graag had wanneer ik cel A4 ook een datum invul, ook de cellen A4 tem cel V4 omlijnd gezien.
Als ik de link volg, gaat Excel bij het invullen van cel A3 dadelijk alle cellen omlijnen. Dit is echter niet de bedoeling.
De VO zou moeten gelden rij per rij apart.

Nogmaals dank voor het geduld.
Johnny

ik heb de rasterlijnen uitgeschakeld zo zie je het beter. Vergeet niet dat excel een rekenprogramma is en geen kleurprogramma.

Bijlagen

Iedereen bedankt voor de moeite en de hulp!
Het is inderdaad logisch als je het ziet en weet, maar daarvoor zijn er gelukkig experten die kunnen helpen.

Deze vraag is bij deze opgelost!!

Groetjes Johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan