• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak formule terug rekenen weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekkkosss

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2021
Hallo,

Ik ben bezig met een lijst voor het inzichtelijk maken van taken in een project.
In bijlage een voorbeeld.

van de waarde in kolom o moeten taken een x aantal weken van te voren gedaan worden, wanneer de cel leeg is en de doorlooptijd is nabij moet 1 week voor de tijd de cel oranje kleuren.
Bij het verstrijken rood van kleur. Kan iemand mij helpen met hoe dit als formule werkt?

Tevens zit je weeknummers van het volgende jaar, is dit ook terug te rekenen in weken met voorwaardelijk opmaak?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Formule: =$O$4-$B$1<=G$2
Van toepassing op: =$G$4:$N$12
Opmaak: Opvulling oranje

Wel moeten G2 t/m N2 dan getallen zijn.

Tevens zit je weeknummers van het volgende jaar,

Rekenen met weeknummers jaar overlappend is altijd lastig.
Want weeknr 51 is eerder dan weeknr 52 maar weeknr 1 is later dan week nr 52
Reken daarom liever met een datum.

Vraag

Bedankt voor de terugkoppeling,

Ik heb nu de datums op basis van weeknummers ingesteld.
Hoe kan ik met voorwaardelijke opmaak makkelijk verschillende fases terugrekenen?
In rij 3 vanaf H t/ M staan de dagen die minus de uitvoeringsdatum staan die in kolom AK8 en lager staan.
Nou moeten de cellen per taak kleuren als de datum verstrijkt van uitvoeringsdatum minus de dagen uit H3 t/m M3 dit zijn verschillende tijden

Is dit mogelijk of moet dit per doorlooptijd apart worden ingesteld en hoe ziet de code er dan uit?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Formule: =$AK8-H$3<=VANDAAG()
Van toepassing op: =$H$8:$AF$33
Opmaak: Kies een leuke kleur

Om het effect te zien:
Zet in kolom F8:F24 de weeknummers 36 t/m 52

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan