• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mappendief

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een bestandje gemaakt, waarin ik een cel rood laat markeren, wanneer 5 cellen, die er links voorstaan op 0 uitkomen (samen opgeteld). Nu gebeurt het nog wel eens dat ik in een aantal van deze cellen een tekst invoer, in plaats van een waarde. Nu zoek ik eigenlijk een formule voor voorwaardelijke opmaak, waarmee ik kan aangeven dat de rood gemarkeerde cel alleen rood wordt als alle 5 cellen leeg zijn. Wanneer er een tekstwaarde wordt ingevoerd in de overige 5 cellen, mag die cel dus niet langer rood gemarkeerd worden. Verder alsnog alleen als de waarde 0 is, maar dan alleen als alle 5 waarden leeg zijn.

Zie ook het voorbeeld.

Bedankt voor de hulp!

Groet,
Mappendief

Bijlagen

Je verhaal samengevat:
- als de eerste 5 kolommen leeg zijn: rood
- als de waarde 0 is: rood

Correct? Dan kun je de volgende voorwaarde voor VO gebruiken in F2 en verder:
Code:
=OF(EN(ISLEEG(A2);ISLEEG(B2);ISLEEG(C2);ISLEEG(D2);ISLEEG(E2));F2=0)

Toch niet helemaal denk ik. Wanneer ik een bepaalde tekstwaarde invoer, in plaats van een getal, wordt de cel ook rood, terwijl die dan dus gewoon 0 zou moeten neerzetten, zonder rood te worden. Is dat ook nog mogelijk?

Dat kan ik niet helemaal rijmen met je voorbeeld.

Weet je wat helpt: als je even handmatig het voorbeeld uitbreid. Geef aan hoe het eruit moet zien bij welke voorwaarden.

Het lijkt erop dat dit inderdaad is wat ik bedoel. Wanneer ik nu een bepaalde tekst in een cel invul, wordt de cel niet rood. Dat was de bedoeling. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan