• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: geen onderscheid tussen een 0 en een lege cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterbrk

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
9
Ik kom er niet uit. In een kolom met cellen moeten de cellen met een 0 (nul) erin blauw kleuren. Weer een reeks andere getallen een andere kleur. Dat lukt allemaal.
De cellen met een 0 er in zijn in de kolom allemaal blauw. De lege cellen eronder echter ook allemaal. Hoe laat ik Excel weten dat een lege cel niet hetzelfde is als een cel met een 0 erin.
Wat ik ook probeer, het lukt mij niet. Toch kan ik niet de enige met dit probleem zijn, dus ik zal iets over het hoofd zien. Wie weet er een oplossing?

Alvast bedankt, Peter
 
Peter,
In A1 de voorwaardelijke opmaak.
Code:
=EN(A1<>"";A1=0)
Dus in A1 moet iets staan, en het getal moet de waarde 0 hebben
 
Laatst bewerkt:
Misschien snap ik het niet maar dit lukt in mijn spreadsheet niet.
De kolommen zullen uiteindelijk behoorlijk wat getallen krijgen, ik wil dus de lege kolommen leeghouden, anders wordt het programma te zwaar.
Ik voorzie nu de hele kolom met een macro van de juiste voorwaardelijke opmaak. Daarna komen de getallen er in. Omdat de hele kolom nu de opmaak heeft kijgen de lege cellen de kleur van de cellen met een 0 er in.
Maar ik kom al schrijvende met een andere oplossing. Ik kan ook met een macro alleen de cellen selecteren die voorzien van een getal en daar de voorwaarden aan hangen.
Maar mocht je een betere oplossing hebben, dan hou ik mij aanbevolen.

Bedankt tot nu toe!
 
Stom, maar mijn laatste oplossing werkt natuurlijk ook niet omdat als ik in een kolom alleen de cellen selecteer met getallen erin, de 0 ook geselecteerd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan