• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in combinatie met Tabelstijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
191
Hoi allemaal,

Ik heb een schema gemaakt, en om het wat overzicht wat duidelijker te maken heb ik een tabelstijl aangeklikt waardoor er om en om grijze / witte regels komen.
Nu wil ik als er in de kolom "omzet-inkoop" uitkomst: euro teken niks (dus 0) is, dat de cel leeg helemaal leeg/blanco is, maar de om en om grijs/witte regels daarbij wel behouden blijven.

Ik heb een voorwaardelijke opmaak gemaakt, dat als in een cel 0 waarde staat (euro teken en een streepje) de tekst wit moet worden en de cel geen kleur moet hebben.
Maar zoals je ziet bij de regel onder 98 euro, verdwijnt daarmee de tabelstijl ook en dat wil ik juist behouden.

Weet iemand hoe ik: indien er een euro teken met geen bedrag uit een berekening komt, ik de inhoud van de cel leeg kan laten, zonder dat de tabelstijl verloren gaat?

Zie bijlage een printscreen. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes,
Yvonne

p.s. ik werk met Excel voor Mac 2011 - versie 14.3.4
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2016-09-28 om 11.35.04.pdf
    39,7 KB · Weergaven: 31
  • schermafbeelding word.docx
    55 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Dit is een excel forum dus plaats ook een excel bestand ipv word of pdf
 
Sylvester-ponte dank je voor de tip. Ik zal het morgen op werk proberen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Het is mij voor 99% gelukt. Wil iemand mij helpen met het laatste deeltje.

De oplossing tot nu toe was:
Getal / Aangepast / notatie 0;;;@

Nu loop ik tegen het feit dat als een uitkomst niet 0 is maar in sommige gevallen #DEEL/0! (zie kolom AK) dat dan alsnog die tekst er staat. Weet iemand hoe ik er voor zorg hoe die dan leeg is/lijkt?

Zie voorbeeld bestand.

Groetjes,
Yvonne
 

Bijlagen

  • FORMUL CEL AK.xlsx
    93,3 KB · Weergaven: 26
bv

Code:
=ALS([@Kolom23]+[@Kolom24]<>0;[@Kolom22]/([@Kolom23]+[@Kolom24]);"")
 
Wauw, dat is de oplossing. Ontzettend bedankt!

Groetjes,
Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan