• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

namruuh

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik zit met een probleem met de voorwaardelijke opmaak in Excel 2007, waar ik niet uitkom.

Voorbeeld: ik heb 3 kolommen, 10 rijen. In de 3 kolommen staan namen, functies en laatste bezoekdatum. Ik wil op basis van de functie en de laatste bezoekdatum een kleur geven aan de kolom bezoekdatum. Voor namen met functie 'A' moet de kleur groen zijn als de laatste bezoekdatum minder dan 30 dagen geleden is, geel als deze tussen 30 en 60 dagen geleden is, en rood als deze langer dan 60 dagen geleden is. Voor functie 'B' zijn de grenzen 40, 80 en 100 voor de respectievelijke kleuren.

Het allerliefst haal ik de grenswaarden uit een losse tabel, zodat ik deze eenvoudig kan aanpassen.

Kan iemand mij op pad helpen met deze uitdaging?

Wat zeg je hiervan?
Van functie B moet je zelf maar even proberen:)

Bedankt, maar dit lukte mij ook. Het probleem zit 'm (voor mij) voornamelijk in het veld bezoekdatum. Daar heb je nu getallen staan, maar daar vul ik datums in.

Bijvoorbeeld: laatste bezoekdatum voor functie A is 10-01-2009 geweest, dat is langer dan 60 dagen geleden, dus een rode kleur, etc.

Zie aangepast voorbeeldje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ahhh oke, dan maak je ergens een tabel met de datum van vandaag:
formule: =vandaag()
en dan maak je een extra kolom waar je de die 2 data van elkaar aftrekt, en dan krijg je dat getal weer. Dacht ik zo..

klopt, dat zou kunnen, had ik nog niet aan gedacht. Ik zat te zoeken naar een mogelijkheid om deze berekening in de formule van de voorwaardelijke opmaak te zetten.

edit: het geheel is een draaitabel, ik kan dus niet op een nette manier een hulpkolom invoegen en vervolgens verbergen :(

Laatst bewerkt:
klopt, dat zou kunnen, had ik nog niet aan gedacht. Ik zat te zoeken naar een mogelijkheid om deze berekening in de formule van de voorwaardelijke opmaak te zetten.

edit: het geheel is een draaitabel, ik kan dus niet op een nette manier een hulpkolom invoegen en vervolgens verbergen :(

Je kunt er toch voor kiezen om deze kolom niet weer te geven in de draaitabel? Anders moet je naar VBA gaan denk ik, en daar hou mijn kennis op..sorry. :o

Is er iemand met tips waar ik geen VBA voor nodig heb, dat zou erg mooi zijn...

Ja, geweldig! Ik ga er mee aan de slag, maar dit lijkt zeker te werken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan