• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in functie van een waarde in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddenolf

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Beste,

bestaat er een mogelijkheid om via voorwaardelijke opmaak de achtergrond van een cel te laten wijzigen in functie van een waarde in een andere cel ??

Aan de hand van een ingevoerde datum wordt de leeftijd berekend in jaren.

Indien de leeftijd valt tussen 5 en 7 jaar dient de achtergrond bvb. geel te worden.
Indien de leeftijd valt tussen 7 en 9 jaar dient de achtergrond bvb. groen te worden.

Vriendelijke groet.
Dirk

Laatst bewerkt:
Ik volg nog niet echt wat je wilt bereiken.
de waarde wordt ingevuld door een functie en de kleur past zich aan aan de hand van de waarde die daaruit komt.
dit werkt nu toch al? als ik het jaar aanpas dan verandert de kleur van de leeftijd.

Misschien iets concreter omschreven :

Het gaat om een test bij kinderen waarbij de beoordeling afhankelijk is van de leeftijd van het kind.

Via de geboortedatum bereken ik de leeftijd.

Onder het veld leeftijd staan 3 verschillende tekstvormen in een reeks velden.
Afhankelijk van de leeftijd dient een groep velden een achtergrondkleur te krijgen zodat direct gezien wordt wat
de beoordeling specifiek voor het kind is.

In de bijlage dient in functie van het resultaat van D2 de groep cellen (A25-D25 ; A28 D-28) met tekst geel op te lichten als de leeftijd van het kind tussen 5 en 7 jaar is.

Zal het later op de avond eens bekijken.

Alvast bedankt.
grts
Dirk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je dit
Verander de geboorte datum en kijk wat er gebeurd

Bijlagen

Is zoals gewenst.

Waarvoor dank.

Groeten
Dirk