voorwaardelijke opmaak in Word (met vba)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hullie79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Ik ben opzoek naar een manier (of VBA) code om in Word een voorwaardelijke opmaak te kunnen maken. Wanneer ik een besturingselement toevoeg, vervolgkeuze lijst, met de keuze goed, voldoende, matig. Ik wil dat de letters bij goed groen worden, bij voldoende oranje en bij matig rood. Dit kan ik niet in Excel doen, omdat het programma waar vanuit ik een merge wil maken Excel niet ondersteund. Ik zou het niet weten, graag hoor ik of het uberhaubt kan en zo ja hoe.

Als je een Samenvoeging maakt is het simpel te doen met een Als..Dan..Anders veld.

OctaFish bedankt voor het snelle antwoord, maar weet niet precies hoe je dat bedoeld?

Doe er eens een voorbeeldje bij, dat werkt wat makkelijker.

Bekijk bijlage Bedrijven - Bezoekrapport 3.docx

Hierbij het bestand (is nog niet klaar) , mochten alleen de letters een kleur krijgen is dat ook goed. Gaat erom dat buitendienst medewerker direct (doormiddel van de kleuren) een overzicht krijg van het bedrijf en niet altijd lange rapporten hoeft na te lezen van gemaakte bezoeken.

Je maakt het jezelf ongelooflijk ingewikkeld, want de ContentControls (zo heten die krengen) kun je in beginsel niet triggeren met een klik. En dat zou eigenlijk wel moeten, want je klikt op een optie in de keuzelijst en krijgt dan gekozen waarde te zien. En dat is dus niet af te vangen. En omdat dat niet kan, kun je er ook geen automatische acties aan hangen. Zelf zou ik het dus nooit zo oplossen, maar een apart formulier maken waar je keuzelijsten, tekstvakken etc. op zet die je dan middels een druk op een knop in het document wegzet. En dát kun je dan wel perfect triggeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan