• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak kopieeren excel 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelof123

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een soort managementtool in elkaar aan het zetten.
Hiervoor heb ik 4 kwartalen gegroepeerd, met nog 1 rij daarvoor. Het is de bedoeling dat wanneer het eerste kwartaal als gedaan wordt afgevinkt dat er dan in de cel daar voor 25% komt, bij het tweede kwartaal 50% etc.
Dit heb ik eerst met de als functie geprobeerd (4x de als functie) maar vanaf de tweede komt er een fout pakt hij hem niet meer. =ALS(P12;"25%";0)=ALS(Q12;"50%";0) etc...

Hierna heb ik het geprobeerd met behulp van kleuren (voorwaardelijke opmaak).
Dit is bij de eerste gelukt (de kleuren staan onder de kwartalen) deze veranderen wanneer je de kwartalen af-vinkt.
Dit moet echter voor meer dan 200 rijen. Wanneer ik dit probeer te kopiëren (via de kwast, dit heb ik uit een eerdere vraag afgekeken) blijft hij de vinkjes in rij 7 als kwalificatie houden.

Is er een manier dat ik dit wel te kopiëren is?

Bekijk bijlage managementtool test help.xlsxBekijk bijlage managementtool test help.xlsx

Dit zou de formule moeten zijn:
Code:
=ALS(S6=1;"100%";ALS(R6=1;"75%";ALS(Q6=1;"50%";ALS(P6=1;"25%";""))))

Alleen voor de eerste als moet je een = invoeren zodat Excel weet dat er een formule komt ipv een tekst/getal. Daarna staat de = voor gelijk aan.

De formule begint met het kijken naar het laatste kwartaal of die afgerond is, daarna naar Q3 enzo. Tot hij bij Q1 ook geen afronding ziet, dan laat hij de cel leeg.

Dit werkt!!
Bedankt voor de snelle reactie!! dit scheelt mij een hele hoop tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan