Hallo,
ik heb gezocht en gezocht, maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.
ik heb een aantal machines waar 2 filters opzitten.
die moeten elk jaar vervangen worden.
kolom a de naam van machine
kolom b datum van vervangen filter 1
kolom c datum van vervangen filter 2
kolom d via een formule datum wanneer filter 1 vervangen moet worden.
kolom e via een formule datum wanneer filter 2 vervangen moet worden.
nu wil ik graag dat kolom d en e van kleur veranderen als 1. het filter bijna vervangen moet worden, en 2. als het echt vervangen moet worden.
ik heb een opmaak in cel D3 en E3 zitten, die volgens mij goed zijn. ( als dat niet zo is, graag een verbetering........)
nu wil ik deze opmaak kopiëren naar de cellen eronder, maar daar loop ik telkens vast.
hij blijft alleen maar verwijzen naar B3 en C3.
dus als ik in regel 10 zit, wil ik ook graag de verwijzing naar B10 en C10, en in regel 150 verwijzen naar B150 en C150.
hoe krijg ik dat makkelijk voor elkaar?
groetjes richard
ik heb gezocht en gezocht, maar kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.
ik heb een aantal machines waar 2 filters opzitten.
die moeten elk jaar vervangen worden.
kolom a de naam van machine
kolom b datum van vervangen filter 1
kolom c datum van vervangen filter 2
kolom d via een formule datum wanneer filter 1 vervangen moet worden.
kolom e via een formule datum wanneer filter 2 vervangen moet worden.
nu wil ik graag dat kolom d en e van kleur veranderen als 1. het filter bijna vervangen moet worden, en 2. als het echt vervangen moet worden.
ik heb een opmaak in cel D3 en E3 zitten, die volgens mij goed zijn. ( als dat niet zo is, graag een verbetering........)
nu wil ik deze opmaak kopiëren naar de cellen eronder, maar daar loop ik telkens vast.
hij blijft alleen maar verwijzen naar B3 en C3.
dus als ik in regel 10 zit, wil ik ook graag de verwijzing naar B10 en C10, en in regel 150 verwijzen naar B150 en C150.
hoe krijg ik dat makkelijk voor elkaar?
groetjes richard