• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: lege cellen mishouden - 2003 EN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kipopstok

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Heb ik eindelijk een forum gevonden dat inderdaad werkt? :love:

De vraag betreft Excel 2003, Engelstalig

Zie bijgevoegde .xls. Ik heb een takenlijst (voor het voorbeeld aanmerkelijk ingekort), en daar wil ik een aantal signalen in kwijt m.b.v. kleurcodes. Ik heb in de verschillende onderwerpen wel wat aanwijzingen kunnen vinden (zie de formules voor conditional formatting in A2 en G3), maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik wil graag:
# de tekst van de hele regel grijs maken, als er een datum in kolom H (klaar) staat. Ik ben gestart met een formule =H2<TODAY(), maar dan pakt 'ie ook lege cellen. Waarschijnlijk kan ik beter empty of niet-empty gebruiken, maar die optie zit niet standaard in 'cel value is', en ik weet niet hoe ik het in een formule moet weergeven.
# de datum in de actie/deadline kolom (G) rood maken een dag voor de deadline, maar de formule =G3<TODAY()-1 *of +1 for that matter) werkt niet, en ik kom er niet uit waarom.

Het liefst zou ik nog een aflopende reeks hebben:
als de deadline vandaag is: rood; een dag eerder oranje, en daarvoor groen. Maar daar kwam ik helemaal niet uit.

En dan moet de formule voor 'klaar' die van de 'deadlines' niet bijten...

Vandaar dat ik jullie hulp inroep.

Kip

Bijlagen

Met deze kom je al een heel eind:

Code:
=EN(H10<=VANDAAG();H10<>"")

Cobbe

Bedankt voor de snelle reactie. Misschien is het handig als je de volgende keer een beetje aangeeft op welk deel van de vraag het van toepassing is, en wat het doet. Ik kom er nu met wat proberen waarschijnlijk wel uit, maar het is zeker makkelijk voor anderen die langs dit onderwerp komen op zoek naar antwoorden. :)

*edit*
Ik kom er dus niet uit. Ik heb 'm erin gezet,
Ik heb de formatting toegepast op A10 (omdat je H10 in de formule had gebruikt), maar wat ik ook in H10 invul, er gebeurt niets met mijn formatting.
Ook heb ik - aangezien dit de Engelse versie is geprobeerd om EN weg te halen en dan VANDAAG vervang door TODAY, maar dan krijg ik een foutmelding.
Toen heb ik - helder moment - EN vervangen door AND, en VANDAAG door TODAY. Geen foutmelding, maar ook geen opmaak...

Laatst bewerkt:
# Met een kleine aanpassing in de formule van @Cobbe, bij het doorvoeren, ($) de dollarteken.
# Heb de kleuren rood en oranje gedaan.
Groen is helaas niet meer mogelijk, opdat je in versie 2003 maar drie voorwaardelijke opmaken kunt maken per cel. ( grijs voor de lettertype als H ....., en de andere twee dus).
In versie 2007 is dit meer.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan