• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak macro update niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan gaat het nog leuker worden met de vba kennis die je bezit

LOL :D

Ad Fundum

De cellen waar invoer gebeurt (en op basis waarvan al die andere cellen berekend worden en een kleurtje moeten krijgen), staan die op een ander tabblad?

In dat geval is wél logisch dat jouw code het niet deed.

Dan moet het Worksheet_Change event uiteraard in dat andere tabblad staan, daar zijn de cellen die WIJZIGEN / een change ondergaan.

Lees dit eerst door: http://www.ozgrid.com/VBA/run-macros-change.htm

Maar het zijn niet die cellen die de waarde -2, 2, 98, 99, 1 of 0 krijgen.

Bestaat er een macro om ervoor te zorgen dat wanneer de originele cellen veranderen, mijn macro uitgevoerd wordt? Dan zou het idd wel wat simpeler zijn.

Laatst bewerkt:
Oh sorry,ik had de webpagina geopend en weer gesloten omdat ik het al eens bekeken had bij het googelen. Ik heb het nu terug opnieuw gelezen, aandachtig deze keer :rolleyes:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
If IsNumeric(Target) Then
On Error Resume Next
Run "ColorChangeMacro"
On Error GoTo 0
End If
End If
End Sub

Zou dit moeten werken als ik dit in de Worksheet van mijn Setup-sheet plaats en mijn andere macro ColorChangeMacro noem, of raak ik nog in de knoei omdat ik met verschillende sheets werk?

Zou dit moeten werken als ik dit in de Worksheet van mijn Setup-sheet plaats en mijn andere macro ColorChangeMacro noem, of raak ik nog in de knoei omdat ik met verschillende sheets werk?

Neen, dit is goed zo :thumb:

Alleen gebruik je normaal
Code:
Call ColorChangeMacro
ipv
Code:
Run "ColorChangeMacro"

ColorChangeMacro komt normaal gezien in een Module te staan. Die macro zal expliciet verwijzen naar het blad met de berekende waarden (de te kleuren cellen).

Wigi

Laatst bewerkt:
Het probleem is alleen dat mijn Setup in Sheet1 staat en mijn the kleuren cellen in Sheet2 :confused:

Ik ga eens wat uittesten en proberen :)

Hartelijk bedankt voor de reacties, ik laat jullie weten wat ervan gekomen is! :D

Het werkt!! :D Dankje!

Ik zit echter nog met een klein probleem: De cellen zijn ook deels afhankelijk van een webquery die soms update (De update gebeurt echter wel handmatig).

Bestaat er een code die ik aan de macro kan toevoegen zoals bv

If Query.Updates then
Call ChangeColorMacro

?

Om dit ook op te vangen, en om de reeds genoemde nadelen, zou ik eerder gaan voor een Worksheet_Activate event en geen Worksheet_Change event. Enkel bij het activeren van het tabblad met de te kleuren cellen worden de kleuren gezet / veranderd. Als je dat niet activeert is er toch geen enkele reden om de kleuren opnieuw te zetten.

Wigi

:eek: Dat werkt geweldig!

Dankjewel voor al je help! [En natuurlijk ook nog steeds een dankjewel aan jou, Danny] :)

Wat hou ik toch van deze site :p

Beste Ad Fundum ;)

Sorry voor de late reactie.
Gentse feesten gingen voor :D

Ik zie dat je eruit bent geraakt, mooi zo :thumb:

Zelf ben ik ook geen crack hierin, maar het meeste heb je toch te danken aan WIGI :thumb:
En het meeste kan je hier vinden als je maar zoekt.

Nog veel succes.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan