• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met 2 voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter28

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2013
Hallo Allen,

Ik heb in het voorbeeldje een matrix staan met allemaal cellen met een 1 en een 0 en rechts van de matrix een cijfer1, 2 of 4

Het is het de bedoeling om met voorwaardelijke opmaak de cellen met een 1 een kleur te geven, dit is niet zo moeilijk maar als er rechts een 2 staat moeten de cellen met een 1 BV paars worden en als er een 4 staat moeten de cellen met een 1 BV blauw worden.

ik heb het al geprobeerd met een EN/OF formule maar ik kom er niet uit, kan iemand mij een voorzetje geven?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Pieter

Zie geen voorbeeld bestand staan :o

heb wel iets, kijk maar of je daar wat aan hebt (zie bestand)

gewoon regels toevoegen (=ALS(D2=2;1;0) oranje
(=ALS(D2=4;1;0) blauw

etc.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi LaZyGolfer,

hierbij een voorbeeldje in Word, het is de bedoeling dat alle cellen met een 1 en het getal in kolom Y een kleur geeft Aan de cellen met een 1
Bij rij 1 moeten de cellen met een 1 paars worden, evenals de rijen 3, 6 etc
maar bij de rijen 4, 5, 7 etc moeten blauw worden omdat in kolom Y een 4 staat.

Is dit te realiseren?

Pieter

Bekijk bijlage Voorbeeldje.docx

Zoiets ?

Als je de Y waarde aanpast in de kolom AB, zal de kleur ook veranderen bijvoorbeeld cel AB2 is nu 2, als je hier een 4 inzet worden de cellen oranje ipv blauw :)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan