• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met 2 voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter RChr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RChr

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2018
Beste,

Ik heb een probleem met de voorwaardelijke opmaak van mijn excel bestand.
in de facturatie werkbladen staan nu alle maanden met daaronder een vinkje of X'je wanneer er in een maand een factuur verzonden is (per rij)
Wat ik graag wil:
Als op werkblad 2/3 in een rij een vinkje (=2) staat bij een periode en de periode gelijk is aan de periode in het werkblad control, wil ik voorwaardelijke opmaak op die regel in de kolommen B:G.

Ik heb hiervoor een formule gemaakt:
PHP:
=OF(EN(I4=2;I3=Control!B3);EN(J4=2;J3=Control!B3);EN(K4=2;K3=Control!B3);EN(L4=2;L3=Control!B3);EN(M4=2;M3=Control!B3);EN(N4=2;N3=Control!B3);EN(O4=2;O3=Control!B3);EN(P4=2;P3=Control!B3);EN(Q4=2;Q3=Control!B3);EN(R4=2;R3=Control!B3);EN(S4=2;S3=Control!B3);EN(T4=2;T3=Control!B3))

Deze werkt als losse formule in een cel maar wanneer ik deze gebruik voor de voorwaardelijke opmaak kleuren niet alle cellen (ik heb de formule laten staan, zie bestand 2e werkblad regel 4).

Kan iemand dit oplossen, en mij ook vertellen waarom mijn eigen formule niet werkt?

Alvast bedankt!

Groet,
Ruud

Bijlagen

Is dit niet wat eenvoudiger?

Code:
=INDEX($I4:$T4;;VERGELIJKEN(Control!$B$3;$I$3:$T$3;0))=2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan