• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke Opmaak met ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwitje

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2018
Goedenavond,

Ik werk veel met voorwaardelijke opmaak maar heb nu een uitdaging waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een voorbeeld bijgesloten. Ik wil graag in kolom B ALS Kolom A een bepaalde waarde heeft dat de score oranje wordt. In de voorwaardelijke opmaak heb ik aangegeven dat als de score tussen 0,6 en 0,65 ligt de tekst oranje moet worden. Nu wil ik graag met de ALS functie dat als de waarde in kolom A onder de 1100 ligt dat het dan oranje wordt in kolom b. Alles boven 1100 moet niet oranje te worden.

ik ben benieuwd naar jullie oplossing.

Gr. Erwin

Bijlagen

Beste Emields,

De oorspronkelijke voorwaarde tussen 0,6 en 0,65 is nu verloren gegaan. Dus alles boven 65% wordt nu ook oranje.
Ik heb zelf ook al met Formules gestoeid maar kom er nog niet uit.

ik had dat zo begrepen

Nu wil ik graag met de ALS functie dat als de waarde in kolom A onder de 1100 ligt dat het dan oranje wordt in kolom b.

Waarschijnlijk wil je: als de waarde in kolom A kleiner is dan 1100 en het percentage zit tussen 60 en 65 % wil ik kolom B oranje.

Bijlagen

Opgelost

Best Emields,

Het werkt super!!! Nu ik zie hoe je de formule start heb ik er ook andere varianten op kunnen maken met ALS-functie.
Hartelijk dank ik ben er erg blij mee.

Gr. Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan