• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met datum koppelen aan tekst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Beste,

Ik ben nu een beetje aan het knutselen met voorwaardelijke opmaak.
Ik wil heel graag een reminder opstellen en wel als volgt:
Ik heb 2 datum's, de dag van vandaag en een reminderdatum.
Nu wil ik als de datum van vandaag voor de reminderdatum ligt, geen tekst zien in mijn cel voor de reminder.
Als vandaag de dag van de reminder passeert wil ik dat ik een tekst krijg die zegt Let op, taak loopt af!

Nu was ik zelf bezig met voorwaardelijke opmaak, ik dacht zelf van ik zet de tekst in de cel en als die voor de datum is, dan maak ik de tekst gewoon wit, zoals de achtergrond en als hij de dag verstrijkt maak ik hem rood.

Echter ben ik toch aan het stoeien met de datum's en voorwaardelijke opmaak en om dat te koppelen aan een cel waar alleen maar tekst staat.
Ook ben ik bezig geweest met datumwaarde, ook dat is niet echt een succes voor mij!

kan iemand mij helpen?
Alvast hartstikke bedankt

Beste Cobbe,

Dat is inderdaad wat ik wil!
Nu heb ik alleen het probleem dat het bij mij niet werkt!
Zoals ik heb begrepen doe jij in de formule -5, echter is het getal -5 bij mij dynamisch!
Daarnaast werk ik op 2 werkbladen. Blad 1 staat de waarschuwing.
En op blad 2 staan al mijn berekeningen!
Ik werk met een zeer dynamisch bestand en jouw formule werkt perfect, echter loop ik tegen de boom aan als het gaat om een andere werkblad!
Ook als ik op blad 2 de koppeling maak, krijg ik het niet voor mekaar om op de andere pagina de opmaak mee te nemen.

###

Beste Cobbe,
Bij deze even een update!
Ik heb dit probleem nu opgelost doormiddel van de ALS formule, ik zat zo te knoeien met die kleuren dat ik blind aan de slag ging met voorwaardelijke opmaak.
ik heb nu gewoon de als formule gebruikt en als ik dus de datum passeer dan krijg ik de tekst te zien en als ik de dag niet passeer dan blijft de tekst weg!
Toch bedankt voor jouw hulp!

Ik heb de volgende formule gebruikt op blad 1, voor degene die interesse heeft:
=ALS('blad 2'!S5>'blad 2'!S4;"Let op!";" ")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan