hvlooveren
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 mei 2011
Wie o wie kan mij helpen??
Ik heb een overzicht in excel met datum waar ik voorwaardelijke opmaak voor wil gebruiken. Het is een overzicht met klusbonnen, welke voor een bepaalde datum moeten zijn uitgevoerd
Ik wil een voorwaardelijke opmaak voor: bonnen die binnen 5 dagen EN bonnen in het verleden in het rood gebleurd
Bonnen binnen 5-14 dagen in oranje
Bonnen binnen 14-30 dagen in geel
De kleuren is geen probleem, maar met de formule kom ik niet uit.
Nu heb ik onderstaande formules
=ABS(D2-VANDAAG())<5
=ABS(D2-VANDAAG())<=14
=ABS(D2-VANDAAG())<=30
Maar de bonnen van het verleden kleuren niet in het rood, hoe kan ik zorgen dat dit wel lukt?
En kan het vervolgens ook nog dat de voorwaardelijke opmaak vervalt zodra er in een andere kolom een bepaald veld is ingevuld (de datum dat de klus gereed is gemaakt)
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvsat bedankt!
Ik heb een overzicht in excel met datum waar ik voorwaardelijke opmaak voor wil gebruiken. Het is een overzicht met klusbonnen, welke voor een bepaalde datum moeten zijn uitgevoerd
Ik wil een voorwaardelijke opmaak voor: bonnen die binnen 5 dagen EN bonnen in het verleden in het rood gebleurd
Bonnen binnen 5-14 dagen in oranje
Bonnen binnen 14-30 dagen in geel
De kleuren is geen probleem, maar met de formule kom ik niet uit.
Nu heb ik onderstaande formules
=ABS(D2-VANDAAG())<5
=ABS(D2-VANDAAG())<=14
=ABS(D2-VANDAAG())<=30
Maar de bonnen van het verleden kleuren niet in het rood, hoe kan ik zorgen dat dit wel lukt?
En kan het vervolgens ook nog dat de voorwaardelijke opmaak vervalt zodra er in een andere kolom een bepaald veld is ingevuld (de datum dat de klus gereed is gemaakt)
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvsat bedankt!