• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rautek666

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Hallo,

in de bijlage heb ik klein excel bestandje toegevoegd. Hierin zou ik graag de cel met de datum willen laten verkleuren met voorwaardelijke opmaak.

Stel; de datum in de cel is de keuringsdatum. De keuring is één jaar geldig. Nu zou ik graag willen dat de cel, bij het invoeren van een datum groen kleurt (geldige keuring). Na 10 maanden wil ik dat de cel oranje kleurt (keuring nog 2 maanden geldig). en na 11 maanden wil ik dat de cel rood kleurt (keuring nog een maand geldig).

Hierdoor word ik er op tijd op gewezen dat ik een keuring aan moet vragen of inplannen.

de keuze voor 10 en 11 maanden zou variabel moeten zijn zodat ik kan kiezen hoever ik vooraf gewaarschuwd word.

alvast bedankt

Bekijk bijlage keuring.xlsx

Wieter,

hartelijk dank. Deze oplossing had ik zelf ook al een keer gemaakt. IK ben op zoek naar de formule vor de voorwaardelijke opmaak die refereert naar de systeemdatum (vandaag()) en dan de kleur van de cel waar de datum zelf in staat verandert.

ik heb nl een excel bestand met niet alleen keuringsdata maar meerdere data die onderhevig zijn aan geldigheid.

op deze manier moet ik dan voor iedere cel er weer twee rijen invoegen.

thnx

Werk met datumverschil en let op de volgorde van de VO

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan