• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolkje25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Hopelijk kunnen jullie me helpen?

Op evenementen scannen we een barcode van de aanwezigen om zo te zien wie er effectief gekomen is.

Nu zou ik graag een voorwaardelijke opmaak toevoegen zodat wanneer mensen niet betaald hebben en hun barcode ingescand wordt, de cel oranje kleurt.

Ik heb dus een ID (barcode) die ingescand wordt (via verticaal zoeken worden de gegevens van de deelnemer dan aangevuld) en een lijst met 'wanbetalers' (ID en naam). Door middel van een formule voor voorwaardelijke opmaak zou er gecontroleerd moeten worden of het ingescande ID in de lijst met ID's van wanbetalers voorkomt en als dit zo is dan moet de cel oranje gemarkeerd worden.

Iemand een idee welke formule, (verticaal zoeken, als, ...)?

Met een voorbeeld documentje krijg je sneller en beter antwoord.

wolkje,

zo op het eerste oog denk ik inderdaad aan iets van vertikaal zoeken, maar het zou enorm helpen als je een voorbeeld excelbestand post waar één en ander in voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan