• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met gedeelte van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
311
Hallo beste helpers,

Ik ben bezig om bij mijn planning de finishing touch toe te voegen maar ik loop tegen een probleem op met voorwaardelijke opmaak.
Ik wil namelijk dat de cel die aan het eind van de week staat (Week #), met daaronder een cel met tekst totaal, blauw kleurt.
Ik ben al bezig geweest met een formule =RECHTS(O$3;2=C$5) maar dit geeft niet het gewenste resultaat, het geeft zelfs helemaal geen resultaat.

De cel van de huidige week moet namelijk blauw kleuren in week 43 zijn enkele cellen al blauw gekleurd alleen de cel met "Week 43" niet...

Wie kan mij helpen?
Bekijk bijlage Voorwaardelijke opmaak.xlsx

Groet
 
Probeer het eens met
Code:
=RECHTS(O$3;2)*1=C$5
maar dat kan voor week 1 tot 9 problemen geven
 
Laatst bewerkt:
Hoi WHER,

Helaas dit werkt niet. Eerst was alleen week 43 blauw en nu wordt dit met jouw formule bij alle weken. Ik wil alleen de cel week 43 blauw hebben. Dit moet natuurlijk wel mee veranderen zodra we in week 44 aankomen.
 
Code:
=WEEKNUMMER($VS$7;21)=WEEKNUMMER(VANDAAG();21)

Haal die vermaledijde samengevoegde cellen weg en je hebt al een hele hoop problemen opgelost.
 
Aaahh, een referentie naar het weeknummer van vandaag moest er natuurlijk ook bij, denkfoutje.
 
Bijna

Hoi Ik zou toch graag die samengevoegde cellen willen behouden aangezien het overzichtelijker eruit ziet.
Ik heb even bij week 43 ingekleurd hoe het eruit moet zien. Waar een opmerking bij staat "die" moet door VO automatisch blauw worden.

Alvast bedankt voor het meedenkenBekijk bijlage Voorwaardelijke opmaak.xlsx
 
Van toepassing op : aanpassen naar het adres =$WE$3:$WF$7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan