• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermes79

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Vraagje,

ik heb een cel in excel waarbij automatisch de huidige datum wordt ingevuld en daarnaast een cel met een zelf opgegeven datum.
ik wil een formule uitoefenen op deze twee cellen en afhankelijk of aan deze formule gedaan is wordt een derde cel ingekleurd.

Ik heb in deze derde cel de volgende voorwaardelijk opmaak ingevoegd.

=AANTAL.ALS(((D3+B3*7)>A1);"J")=1

Maw, de cel moet voorwaardelijk worden opgemaakt indien
de datum (D3) + aantal weken (B3) *7 groter is dan de huidige datum (A1) dan wordt deze cel opgevuld met bijvb. groen

In bijlage een stuk van m'n gegevensblad

ik kom er maar niet uit.

groeten,

hermes

Bijlagen

=ALS((D3+B3*7)>$A$1;"J";"N")

Ron

Laatst bewerkt:
heren,

eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie, maar als ik
=ALS((D3+B3*7)>$A$1;"J";"N")
invul in m'n voorwaardelijke opmaak gebeurt er jammer genoeg niets.
Zijn wel datumvelden maar daar zal het wel niets mee te maken hebben vermoed ik.

Probeer gerust zelf eens om deze opmaak toe te passen op m'n bijlage uit m'n eerste bericht.

groeten,

Hermes

Hallo,

De formule werkt prima, maar je moet de formule niet in de voorwaardelijke opmaak zetten omdat je daar al de voorwaardes met J en N heeft staan.
De formule moet je in de cel zelf zetten.

Voor de zekerheid heb ik je bestand bijgevoegd met wat ik hier boven heb beschreven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Je kan ook de volgende formule direct in de voorwaardelijke opmaak zetten:
Code:
=(D3+B3*7)>$A$1
> geef opmaak bij WAAR > OK > OK.

Roncancio,

zo ver was ik voorheen eerlijk gezegdook al gekomen, wou gewoon eens horen of er geen manier was om dit anders te doen, zonder nog een extra cel op te vullen, maar blijkbaar niet dus,

groeten,

hermes

Paul,

heb bij jouw voorstel blijkbaar iets over het hoofd gezien, want na een nachtje slapen blijkt jouw voorstel wel te werken.
Bedankt,

Groeten,

Hermes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan