• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met kleuraanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorienS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Dames, heren,

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik kom ergens niet uit…
De inhoud van een reeks cellen (B2:H2) wil ik als volgt:

Default: Smileys!B5 en dan in blauw
=IF(MAX(B4:B12)>J4,Smileys!B2) ...rood (zou het resultaat moeten zijn in C2, D2 en G2)
=IF(MAX(B4:B12)=J4,Smileys!B3) ...oranje (zou het resultaat moeten zijn in F2)
=IF(MAX(B4:B12)<J4,Smileys!B4) ...groen (zou het resultaat moeten zijn in B2, E2 en H2)

Maar dan samengevoegd in een formule voor de hele reeks B2:H2.
Ik heb het geprobeerd maar kreeg steeds een foutmelding dat de formule te lang was, maar het lijkt me toch dat de voorwaarden ‘kleiner dan / gelijk aan / groter dan’ gewoon in een formule passen.
Kunnen jullie me helpen?
Ik heb het bestand waarmee ik bezig ben, bijgevoegd.
De smileys zijn weliswaar in mijn bestand in kleur, maar die wordt blijkbaar niet meegenomen met het kopiëren.

Alvast zeer bedankt!

Bijlagen

Rob, dankjewel voor je snelle hulp!
Ik had (verwarrend genoeg) de 'due date' toevallig de datum van gisteren gegeven, dus ik zag dat je in de VO formule TODAY had staan, dus de 'uitkomst' in F2 was anders dan ik verwachtte. Maar door overal TODAY te vervangen door J4 is dat opgelost.
Zou het mogelijk zijn om de uitkomst in F2 in plaats van groen oranje te laten zijn?
Hoe je die smileys de juiste kleur geeft is me nog steeds niet duidelijk, want het klopt echt: als ik datums in het bereik wijzig, waardoor de laatste datum ineens voor i.p.v. na J4 valt, of andersom. Zo ook als ik de datum in J4 wijzig.
Hoe doe je dat? En belangrijker: kan ik dat ook?

Hoe doe je dat? En belangrijker: kan ik dat ook?
Corien,

Om met je laatste vraag te beginnen: ja! Wat ik kan, kun jij, zij dat je misschien geduld moet hebben.

Je eerste vraag: in tab Start zie je voorwaardelijke opmaak. Klik op regels beheren en je ziet het plaatje als in de bijlage. Daarin zie je dat ik heb gekozen voor een herhaling van de formules, waarin in $J$4 heb aangebracht, je kunt hier ook kiezen voor de celinhoud, dus "J", "L", "K".

In het nieuwe bestand heb ik alle wijzigingen doorgevoerd.

Bijlagen

Rob, je bent geweldig!
Dankjewel, hiermee kan ik eens voorzichtig gaan oefenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan