• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak met rij gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muchacho NL

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
627
Ik ben op zoek naar een voorwaardelijke opmaak waarbij ik niet voor elke mogelijkheid een aparte regel hoef te maken.

Ik heb een lijst met Modelnummers (inclusief letters) die niet meer worden ondersteund, en een lijst met modelnummers die binnen 2 jaar niet meer worden ondersteund.
Deze staan in de Cellen P2 t/m P24 en P25 t/m P29.

Ik ben alle apparatuur aan het nalopen op basis van klant (kolom A) en locatie (Kolom B) om de firmware te updaten.
Ik zet in Kolom C het modelnummer wat er aanwezig is.

Nu wil ik graag dat als het modelnummer overeenkomt met de eerste 22 modellen uit de rij, dat de cel opvulling rood wordt, als deze overeenkomt met de laatste 6 geel wordt, en als deze niet overeenkomt, groen wordt.

Ik krijg het niet voor elkaar om in 1 regel meerdere waarden te plaatsen, en als ik een bereik invul bij de regel bewerken dan werkt het ook niet.
Ik heb nu dus met enkele modellen al iets voor elkaar gekregen (als het modelnummer géén TZ 100 is, wordt het groen, en als het dan wél NSA 2600 is wordt het geel)
Het is me ook al gelukt met waardes tussen bepaalde data...
Maar hoe kan ik deze opmaak met slechts 3 regels bewerkstelligen, zodat er in P2-P24 naar waardes wordt gezocht om te vergelijken, en in P25-P29, zodat ik niet voor elke waarde een aparte regel moet maken en zo met 30 regels moet werken?

Modelnummers:
Screenshot_43.png

Huidige opmaak:
Screenshot_44.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het alweer gesloopt inmiddels.

Wist niet dat er een Excelsheet nodig was, gezien er ook wat gevoelige info in stond had ik schreenshots gemaakt van de werking tot nu toe, en de gegevens uitgetypt.

Voorbeeldje gemaakt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel Voorwaardelijke Opmaak.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Bekijk dit voorbeeldje eens met 3 VO Formules.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Excel Voorwaardelijke Opmaak_2.xlsx
    11 KB · Weergaven: 22
Daarom is een representatief Excel voorbeeldje handig (hoeft niet je eigen bestand te zijn)!
Dan kunnen wij gelijk even testen/uitproberen/demonstreren etc. zonder te hoeven gokken.

Mooi dat popipipo je al op weg geholpen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan