• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotoflip

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Wie kan mij helpen met volgend probleem.:confused:
Ik haal van een externe webpagina dagelijks gegevens op over tijdsregistratie van de reële vertrektijden van treinen en plak dat in een excelsheet.
Deze gegevens worden geleverd in volgend formaat: +00u12 of -00u30.
Nu wil ik in het excelsheet via voorwaardelijke opmaak de cellen waarvan de waarde groter is dan 10 minuten (+00u10) een kleur geven, de cellen waarvan de waarde groter is dan 30 minuten (+00u30) een andere kleur en tenslotte de cellen met een waarde groter dan 1 uur +01u00) nog een andere kleur.
Ik denk dat ik er niet uitkom omdat de notatie 00u00 geen geldige tijdsnotatie is. Maar hoe los ik het dan op?

Bedankt. Probleem opgelost! De cellen waren opgemaakt als "Tijd" en waarschijnlijk lag daar het probleem.:thumb:

Code:
Is je vraag opgelost, zet hem dan ook op opgelost!!!

Dit kan rechtsonder in jouw topic.

Daar staat vraag is opgelost.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Te vroeg victorie gekraaid.
:confused:In de oplossing van jverkerk worden de min-waarden (bv -00u05) nog verkeerd ingekleurd. Heeft iemand daar nog een oplossing voor?
Maar ik ben in elk geval al een stap dichter bij een goeie oplossing.
Alvast bedankt!

Misschien dit

Ik dacht de rest doe je zelf!!!

Bijlagen

De oplossing werkt perfect in Excel 2007 maar op het werk moet ik het stellen met Excel 2003 en daar kan ik slechts 3 voorwaarden opgeven als voorwaardelijke opmaak. Is dáár nog een oplossing voor?
Alvast bedankt.:o

Als je in totaal meer dan 4 kleuren (3 voorwaardelijk en 1 gewoon) wilt in excel 2003 dan zal je gebruik moeten maken van VBA.

Laatste keer

In excel 97/ 2003, en je moet wel de hoofdletter U gebruiken anders blijft hij grijs.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan