Elkana
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 sep 2008
Graag zou ik wat hulp willen bij het aanpassen van een documentje. Ik heb al heel wat doorgezocht op het forum maar kan niet vinden wat ik precies nodig heb. In deze thread http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/757796-Voorwaardelijke-opmaak-met-vervaldatum heb ik wel ongeveer gevonden wat ik zoek maar net niet helemaal. Om te begrijpen hoe ik het wellicht zelf aan kan passen wil ik graag weten wat deze formule precies doet:
=ALS.FOUT(ALS(DATUMVERSCHIL(VANDAAG();C2;"m")<3;2;3);1)
Ik zou graag het volgende resultaat bereiken:
Mijn gegevens zijn afloopdata van bepaalde documenten.
De datum '1 maand voor afloop' heb ik berekend door middel van de formule "=B2-31" (de afloopdatum - 31 dagen)
Nu wil ik graag:
- in KOLOM D een groen vinkje als de afloopdatum over 2 maand (vanaf vandaag) verstrijkt.
Met daarachter het aantal dagen dat het nog duurt voordat de afloopdatum is verstreken.
- in KOLOM D een oranje uitroepteken als de afloopdatum over 1 maand (vanaf vandaag)verstrijkt.
Met daarachter het aantal dagen dat het nog duurt voordat de afloopdatum is verstreken.
- in KOLOM D een rood kruisje als de afloopdatum is verstreken (vanaf vandaag).
Met daarachter het aantal dagen dat het geleden is de afloopdatum is verstreken.
Op blad 1 in dit bestand Bekijk bijlage Leverancierslijst_TEST.xlsx staat de tabel waar ik het over heb. Op blad 2 ben ik al wat aan het spelen geweest maar dit is nog niet wat ik wil.
Kunnen jullie me verder helpen?
=ALS.FOUT(ALS(DATUMVERSCHIL(VANDAAG();C2;"m")<3;2;3);1)
Ik zou graag het volgende resultaat bereiken:
Mijn gegevens zijn afloopdata van bepaalde documenten.
De datum '1 maand voor afloop' heb ik berekend door middel van de formule "=B2-31" (de afloopdatum - 31 dagen)
Nu wil ik graag:
- in KOLOM D een groen vinkje als de afloopdatum over 2 maand (vanaf vandaag) verstrijkt.
- in KOLOM D een oranje uitroepteken als de afloopdatum over 1 maand (vanaf vandaag)verstrijkt.
- in KOLOM D een rood kruisje als de afloopdatum is verstreken (vanaf vandaag).
Met daarachter het aantal dagen dat het geleden is de afloopdatum is verstreken.
Op blad 1 in dit bestand Bekijk bijlage Leverancierslijst_TEST.xlsx staat de tabel waar ik het over heb. Op blad 2 ben ik al wat aan het spelen geweest maar dit is nog niet wat ik wil.
Kunnen jullie me verder helpen?