• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak?? (Of iets anders)

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosl

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
De bedoeling is:
Als C3 leeg is en de datum in D3 is meer dan 10 dagen eerder dan vandaag(cel A1), dan moet er in C3 "request retour" komen te staan.

Ik heb zelf al iets geprobeerd met voorwaardelijke opmaak, maar het lukt me niet.
Wat doe ik fout?

Het mag ook op een andere manier, als ik maar de melding krijg "request retour".

Zie de bijlage.
(bijlage aangepast. stond verkeerde cel in de voorbeeldformule)

Koosl

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je de formule gewoon in cel c3 zetten en hierna de voorwaardelijke opmaak regelen in deze cel (zie bijlage)

Bijlagen

Een klein aanvulling misschien. Als je data van elkaar aftrekt moet je de cel waar de uitkomst moet komen op standaard zetten. Anders krijg je iets te zien als 12-03-1900.

Ron321,
het is de bedoeling dat er in C3 een contractnummer ingevuld wordt.(Dit kan wel een paar weken duren t.o.v. de request datum)

Valijn,
op zich werkt je idee zo wel. Ik vindt het zo een beetje bezwaarlijk omdat er een formule
in C3 gezet moet worden. Soms wordt een regel gekopieerd en als er dan al een contractnummer is ingevuld is de formule weg. Er werken ook minder ervaren mensen mee. Als het alleen met voorwaardelijke opmaak te realiseren is, staat er geen formule in C3 die gewist wordt als het contractnummer ingevuld wordt.

CorVerm,
als er niets in C3 staat en de datum in D3 verschilt meer dan 10 dagen met vandaag dan moet ik een melding krijgen dat ik mijn request terug moet hebben. Deze mag niet te lang wegblijven of zelfs vergeten worden.

Ik had een foute cel in mijn formule staan. Hier is de nieuwe bijlage...

Koosl

Bijlagen

Kijk even of het zo naar je zin is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan